قائم مرادی

مدیرعامل موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس گفت: در طرح ۳ پله‌ای اشتغال‌زایی جوانان تربیت‌بدنی تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تا این لحظه برای بیش از ۱۰۰ نفر از آنان اشتغال‌های مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری برنا، قائم مرادی در این خصوص اظهار کرد: موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس از سال ۹۷ با مجوز رسمی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی فعالیت خود را در قالب ۷ کمیته اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، استعدادیابی، مشاوره‌ای، بانوان و بین‌الملل آغاز کرده و در یک سالی از عمر این مجموعه می‌گذرد به لطف الهی و عنایات امام رضا(ع) قدم‌های مثبت بسیار زیادی در حوزه‌های ۷ گانه برداشته شده است.

وی به برنامه‌های موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: در حوزه اشتغال جوانان طرح ۳ پله‌ای اشتغال‌زایی جوانان تربیت‌بدنی را تدوین کرده‌ایم که این در ۳ مرحله کارگاه‌های آموزشی، مشاوره ورود به بازار کار و اطلاع‌رسانی مداوم جهت حفظ ارتباطات به‌صورت رایگان اجرا می‌شود؛ تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که تا این لحظه برای بیش از ۱۰۰ نفر از آنان اشتغال‌های مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و برای مابقی هم ایجاد فرصت‌های شغلی را خواهیم داشت، این افراد جهت ورود به بازار کار به باشگاه‌ها و موسسات ورزشی معرفی می‌شوند و بازار کارشان از طریق ارتباط با خانواده‌ها و خیران نیک‌اندیش قوت می‌یابد.

مدیرعامل موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس با بیان اینکه عمده فعالیت این موسسه در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر مشهد بوده است، خاطرنشان کرد: این خدمات برای تمامی گروه‌های سنی به‌ویژه نوجوانان و جوانان ارائه می‌شود، به طور مثال در حوزه ورزش همگانی به‌خصوص در گروه‌های دانش‌آموزی پسران و دختران و استعدادیابی نوجوانان و جوانان مناطق حاشیه شهر مشهد اقدامات چشمگیر و قال توجهی داشته‌ایم.

مرادی تصریح کرد: در میان دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر استعدادهای ورزشی زیادی نهفته است که به طور مثال می‌توان به ۳ نفر در رشته فوتبال، ۲ نفر در رشته شنا و یک نفر در رشته ژیمناستیک اشاره کرد و این افراد جهت رشد بهتر به باشگاه‌های ورزشی شاخص معرفی شدند تا در رده‌های باشگاهی و ملی نقشی موثر داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات شاخص صورت گرفته در یکسال اخیر تست و تشخیص ناهنجاری‌های اسکلتی در بیش از ۳۵ مهدکودک و مدرسه ابتدایی مناطق حاشیه شهر بوده که تمامی این خدمات با ساده‌ترین ابزارها و به‌صورت رایگان توسط کارشناسان برجسته رشته تربیت‌بدنی ارائه شده است.

مدیرعامل موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس با اشاره به اینکه طرح سفیران لبخند خدا یکی دیگر از اقدامات شاخص این مجموعه بوده است، بیان کرد: در این طرح آرزوهای ورزشی دانش‌آموزان توسط درخت مهربانی جمع‌آوری شده و پس از برآورده‌شدن این آرزوها توسط سفیران، لبخند مهربانی بر لبان این دانش‌آموزان هدیه می‌شودیک نمونه موفق این طرح در روستای گوش که در نزدیکی کوه‌های هزارمسجد واقع شده اجرا شد و لبخند مهربانی به ۵۰ دانش‌آموز این روستا هدیه شد و خانواده‌های آنان نیز از کلاس‌های آموزشی ویژه والدین برخوردار شدند.

مرادی در رباطه با برنامه‌های موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس در حوزه سلامت، گفت: در حوزه سلامت تست‌های لازم از دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر گرفته شد که نتیجه آن سلامت کامل ۲۰ درصد آنان بود و ۸۰ درصد مابقی هم دچار عارضه‌های جزئی بودند که مشکلاتشان با درمان ساده و خودمراقبتی در منزل برطرف می‌شود و نیازی به پزشک ندارند و اگر هم نیازمند اقدامت درمانی باشند حمایت لازم از آنان صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم که به جوانان بها دهند و حرف‌هایشان در حد شعار نباشد و حرف و عملشان یکی باشد، به‌خصوص در آستانه انتخابات که وعده‌ و وعیدها بسیار است، اما پس از تمامی قول‌هایی که به مردم داده شده بود فراموش می‌شود.

مرادی بیان کرد: گرچه مشکلات مالی و بی‌تفاوتی‌‎ها زیاد است، اما می‌توان با استفاده از ظرفیت جوانان بر تمامی مشکلات غلبه کرد؛ در جهت رفع مشکلات نامه‌نگاری‌های زیادی به تمامی مجموعه‌ها داشته‌ایم و تنها گروهی که همکاری داشتند مسئولان اداره کل ورزش و جوانان بودند که موجب دلگرمی‌مان شدند.

وی ادامه داد: همچنین تنها حامی مالی‌مان در این حوزه محمدعلی طاهری، یکی از فعالان صنعت هتلداری و مدیر هتل سی نور بوده است و از این خیر نیک‌اندیش کمال تشکر و قدردانی را داریم.

خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی تاکنون بیش از ۱۰۰ نوجوان و جوان مناطق حاشیه شهر از آموزش‌های مباحث مختلف دینی و اعتقادی همچون نماز، قرآن، وضو، آداب روزه‌داری، آداب زیارت، سبک زندگی رضوی و غیره برخوردار شده‌اند و خوشبختانه این آموزش‌ها اثرپذیری بسیارخوبی در راستای حفظ اعتقادات دینی و مذهبی و بی‌راهه نرفتن به سمت و سوی سبک زندگی غربی به‌خوص در زمان اوج جنگ دشمنان که گزینه‌های نخستش نوجوانان و جوانان هستند داشته است.

مدیرعامل موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های شاخص فرهنگی موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس در بحث بیانیه گام دوم انقلاب بوده است، تاکید کرد: محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه هم جوانان هستند و قطعاٌ در هر کاری که حضور جوانان در آن پررنگ باشد نتیجه‌اش هم مثبت خواهد بود؛ معظم‌له همواره بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ناب و اثرگذار جوانان تاکید دارند و بارها فرموده‌اند که نباید از این ظرفیت عظیم که همچون گنجینه‌ای گران‌بها بوده و هست غافل شویم.

مرادی در رابطه با فعالیت‌های کمیته بانوان این موسسه، گفت: بانوان یکی از گروه‌های فعال جامعه هستند و در این موسسه کمیته تخصصی بانوان هم فعال بوده و در این کمیته تمامی فعالیت‌های ۶ کمیته دیگر به‌صورت تخصصی ویژه بانوان اجرا می‌شود؛ همچنین یک موضوع ویژه‌تر برای بانوان در مباحث ازدواج، همسرداری و فرزندداری بوده و تاکنون برای بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه که همسران و مادران آینده جامعه هستند کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب دانشگاه برگزار شده است.

وی گفت: در راستای اثربخشی بیشتر و بهتر فعالیت‌ها نیازمند همکاری‌های مستمر مردم، خیران نیک‌اندیش و مسئولان بخش‌های دولتی و خصوصی هستیم، ما در اول راه هستیم و با این وجود اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است و اگر حمایت مسئولان باشد بی‌شک پیشرفت‌ها و دستاوردها هم چشمگیرتر خواهد بود.

مدیرعامل موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس افزود: علاقه‌مندان به مشارکت در برنامه‌های موسسه مردم‌نهادحامیان سلامت و تندرستی توس می‌توانند از ۵ طریق مراجعه به دفتر این مجموعه به نشانی: مشهد، میدان ده دی، سالن مهران، خانه جوان و یا مراجعه به کانال تلگرامی HEROSPORTNGO و اینستاگرام NGO.SPORT.HERO و نیز شماره تماس ۰۹۳۷۶۸۲۶۷۱۴ و سامانه #۲۰۲۰۲۲۰*۱*۶۶۵۵ با این موسسه در ارتباط باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =