کد خبر: 5149
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
روستا

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: ۲ اقامتگاه گردشگری روستاهای اندج و زرآباد الموت ویژه دهیاری‌های استان در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا،  اکرم نجفی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ۱۵ روستای هدف گردشگری استان، به نظر می‌رسد یکی از راه‌های توسعه معیشت محوری در روستاها گسترش این گونه اماکن باشد.

 وی اضافه کرد: به همین لحاظ و با هدف درآمدزایی دهیاری‌ها به راه اندازی بیشتر این گونه اقامتگاه‌های روستایی در سطح استان قزوین تصمیم گیری شد.

 نجفی با اشاره به اقامتگاه گردشگری روستای اندج، تصریح کرد: اقامتگاه کنونی طی سال‌های گذشته و از محل درآمد دهیاری مورد احداث قرار گرفت و تاکنون نیز بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 وی، روستای اندج را به لحاظ تاریخی و طبیعی دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: وجود صخره‌های طبیعی خاص که به ثبت تاریخی نیز رسیده، پایگاه مهم فرقه اسماعیلیه، رودخانه پرآب اندج رود و بافت خانه‌های با ارزش تاریخی، این روستا را به یکی از مناطق هدف گردشگری مهم استان قزوین تبدیل کرده است.

نجفی ادامه داد : روستای زرآباد نیز جزو ۱۳۱ روستای هدف گردشگری کشور با ویژگی‌های مذهبی و طبیعت‌گردی مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: اقامتگاه گردشگری این روستا به عنوان نخستین روستای دارای اقامتگاه گردشگری استان قزوین در ۲ طبقه احداث شده و عملیات ساخت آن نیز از سال ۹۶ با کمک سازمان همیاری شهرداری‌ها آغاز گردید.

نجفی افزود: فاز نخست این اقامتگاه با سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۷۵۰ میلیون میلیون ریال کمک‌های بلاعوض سازمان همیاری شهرداری‌ها و یک میلیارد ریال از آورده دهیاری احداث شد.

به گفته وی، در فاز دوم این مجموعه نیز سه واحد تجاری شامل یک واحد نانوایی سنتی، خانه صنایع دستی و موزه روستا به همراه یک رستوران لحاظ شده که عملیات ساخت آن سال آینده آغاز می‌شود.

نجفی تصریح کرد : هم اکنون سه واحد اقامتگاهی گردشگری در روستای زرآباد فعال بوده که یکی از آنها تنها در ۶ ماه سال گذشته پذیرای ۳۰۰ گردشگر خارجی بوده و چهار اقامتگاه دیگر نیز در حال ساخت است.

منطقه رودبار الموت با ۲ بخش شرقی و غربی، دارای ۱۸۵ روستای دارای سکنه بوده و در شمال شهر قزوین واقع شده است.

بیش از ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در قزوین فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =