7

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در زمینه اقلام معیشتی مردم وجود ندارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در خط مقدم اقتصادی است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مدیران بخش کشاورزی و بهره‌برداران تأمین امنیت غذایی در کشور گفت: این مهم با همت و تلاش این افراد به‌دست‌ آمده است.

به گزارش روستانیوز روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اقلام معیشتی مورد نیاز مردم به‌ اندازه کافی در کشور وجود دارد و از این نظر کمبودی وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ذخیره گوشت موجود در کشور گفت: در زمینه تولید گوشت در کشور دارای وضعیت مطلوبی هستیم و ۸۶۰ هزار تن نیاز گوشت کشور است که ۹۰ درصد آن در داخل تولید می‌شود و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز باهدف تنظیم بازار از خارج وارد می‌شود.

وی با اشاره میزان تولید شیر و تخم‌مرغ نیز اظهار داشت: میزان تولید این ۲ محصول نیز در کشور مطلوب است و بخش از این تولیدات شیر و تخم‌مرغ صادر می‌شود.

این مسوول با اشاره به خودکفایی در زمینه تولید گندم نیز گفت: میزان تولید گندم در کشور امسال ۱۴ میلیون تن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که امروز کشور در صحنه جنگ اقتصادی است و صحنه جنگ از نظامی به اقتصادی تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: امروز جنگ اقتصادی با وسعت بیشتر و شتابی افزون‌تر در حال انجام است بنابراین باید در این جنگ نیز آماده بود و مانند جنگ نظامی برای مقابله با دشمن طرح و نقشه داشت.

وی با بیان این که در جنگ نظامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در خط مقدم دشمن قرار داشتند، افزود: امروز نیز در جنگ اقتصادی سازمان‌ها و مؤسسات اقتصادی در خط مقدم اقتصادی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مدیران بخش کشاورزی و کشاورزان امروز در خط مقدم جبهه و جنگ اقتصادی قرار دارند تصریح کرد: مدیران کشاورزی و کشاورزان باید با هوشیاری حملات دشمن را خنثی کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمن گفت: تحریم‌ها متعدد نیز در همین صحنه جنگ اقتصادی دشمن اتفاق افتاده تا مردم را به لحاظ اقتصادی و معیشتی دچار مشکل و نارضایتی کند.

این مسوول با بیان این که دشمن در صحنه جنگ نظامی نتوانست کاری علیه انقلاب اسلامی ایران انجام دهد گفت: دشمن امروز به جنگ اقتصادی روی آورده و قصد دارد از این طریق به کشور ضربه بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با طرح این سؤال که در جنگ اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی چه نقشی دارد گفت: وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت است و مدیران جهاد کشاورزی در حوزه معیشت مردم تلاش می‌کنند که این امر بسیار مهم است.

وی با بیان این که در برخی صحنه‌ها اگر حتی کمبودی وجود داشته باشد می‌توان برای مدتی آن کمبود را تحمل کرد، افزود: اقلام معیشتی حساس‌ترین اقلام در زندگی مردم است و ازاین‌رو وزارت جهاد کشاورزی در خط مقدم جنگ اقتصادی است.

تقوی درباره اصلاح قیمت بنزین نیز بیان داشت: در این زمینه بی‌تدبیری انجام شد و جای انتقاد و گله در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان این که باید در این زمینه بررسی بیشتری انجام می‌گرفت و جلسات مختلف توجیهی برگزار می‌شد گفت: دشمن همواره برای کشور به دنبال توطئه است و در این مسئله بنزین و شلوغی‌ها نیز بر موج نارضایتی مردم سوار شد.

کشاورزی باید به سمت علمی شدن حرکت کند

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر ضرورت حرکت به سمت کشاورزی علمی تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم تغذیه جمعیت بیش از ۸۰ میلیون را تأمین کنیم حرکت به سمت کشاورزی علمی امری ضروری است و اجرای اصلاح نژاد دام، اصلاح بذور، اجرای سیستم‌های آبیاری و ... باید در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه باید کشاورزی از سطح به عمق حرکت کند افزود: باید تلاش کرد از زمین کمتر محصول بیشتری به دست آید.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره بر ‌ضرورت حفظ منابع آب‌ و خاک در کشور گفت: باید ارزش خاک و آب و همچنین منابع طبیعی به‌خوبی تبیین شود و به آن توجه شود.

باید از ظرفیت کشاورزی فرا سرزمینی بهره گرفت

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین درباره استفاده از ظرفیت کشاورزی فرا سرزمینی نیز گفت: در برخی از کشورها مانند عراق، ارمنستان گرجستان که از لحاظ منابع آب‌وخاک و همچنین اقلیم شرایط مطلوبی دارند پیشنهادشده تا از این ظرفیت برای بخش کشاورزی استفاده شود.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی باید تفکر تولیدی داشته باشد نه تفکر وارداتی گفت: با تولید می‌توان خلأها را پر کرد.

تقوی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت راه‌اندازی گردشگری کشاورزی نیز تأکید کرد و گفت: باید از این بخش بهره لازم را گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =