56

شهلا کاظمی رئیس گروه بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان: پویش ملی ارتقای نشاط وسلامت زنان شاغل با ورزش به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان پویش ملی با شعار ورزش، شادابی و آرامش در 16 آبان ماه بصورت سراسری در پارک بانوان زنجان برگزار شد که در شهر زنجان 350 نفر در این پویش ملی حضور داشتند و برنامه هایی از قبیل پیاده روی، نرمش و آموزش حرکات ورزشی و غربالگری سرطان سینه با حضور پزشکان و برگزاری مسابقات انجام شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری برنا، شهلا کاظمی از کارمندان با تجربه و فرهیخته اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان می باشد. حضور وی در گروه ورزش بانوان،  ارتقا سطح کیفی و کمی ورزش را در جامعه زنان زنجانی به همراه داشته است.

وی در گفتگویی اختصاصی به تشریح کم و کیف ورزش بانوان استان پرداخت و به اقدامات این بخش  که به همت همکاران و مربیان کار آزموده در اقصا نقاط استان صورت گرفته اشاره نمود.

110

کاظمی پای کار بودن نایب رئیسان استانی و فعال سازی هیئت های ورزشی در شهرستان ها و انتخاب بانوان فعال وتوانمند به عنوان رئیس و نایب رئیس در شهرستان هارا یکی از فاکتور های موفقیت دانست.

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان نمود که: در اجرای فاز 3 این طرح تعداد روستا ها از 130 به 160 روستا افزایش یافته است.

شهلا کاظمی رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل از اجرای فاز3 طرح ساختار قامتی زنان روستایی خبر دادو افزود: در اجرای فاز 3 این طرح تعداد روستا ها از 130 به 160 روستا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه غربالگری انجام شده در این طرح نیز در فاز سوم از تعداد 3800 نفر 40 درصد افزایش خواهد داشت تصریح کرد: از کارشناسان و کارشناسان ارشد تربیت بدنی که دارای شغل نیستند جهت اجرای این طرح و استفاده حداکثری از ظرفیت فارغ التحصیلان این رشته با برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از طرح،  بهره گرفته شده است.

114

رئیس گروه بانوان اداره کل در ادامه و در تبیین چگونگی اجرای این طرح اظهار داشت: در فاز 3 این طرح افراد از نظر ناهنجاری مورد سنجش قرار خواهند گرفت و حرکات اصلاحی به این افراد آموزش داده خواهد شد و در فاز 4 طرح که در اردیبهشت ماه برگزار می شود  بازخوردهای اجرای آن بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای ورزش بانوان شاغل چه اقداماتی صورت داده اید اظهار داشت: با اشاره به مسئولیت خطیر و ارزشمند زنان شاغل در خانه و در محل کار و با تاکید بر اهمیت سلامتی و شادابی این قشر از اجرای طرح سنجش ساختار قامتی برای زنان شاغل در دستگاه های دولتی در آذر ماه 98 خبر داد وافزود: هدف از اجرای این طرح سنجش سلامت جسمانی و فیزیکی زنان  شاغل بوده  و در صورت وجود مشکلات ساختاری حرکات اصلاحی آموزش داده می شود.

کاظمی در ادامه افزود: این کار در راستای ترویج فعالیت های بدنی  و شادابی  انجام می شود و حرکات اصلاحی برای افراد به صورت فرد به فرد آموزش داده می شود و پس از 3 ماه بازخورد ها ونتایج بررسی خواهد شد و همچنین روش های پیشگیری از مشکلات حرکتی به بانوان شاغل در خصوص الگوهای ناصحیح نشستن، راه رفتن وایستادن سبب مشکلات و فقر حرکتی در افراد می شود که می توان با تغییر الگوهای حرکتی از بروز آن جلوگیری کرد.

رئیس گروه ورزش بانوان استان زنجان افزود: این طرح از آذر ماه آغاز خواهد شد که باید از طریق مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی در سطوح ادارات استان اطلاع رسانی شده و انتظار داریم همه بانوان شاغل در این طرح ملی حضور داشته باشند.

شهلا کاظمی همچنین به اقدامات صورت گرفته برای بانوان زنجانی به اجرای چند طرح ملی اشاره کرد و گفت: پویش ملی ارتقای نشاط وسلامت زنان شاغل با ورزش به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان  پویش ملی با شعار ورزش، شادابی و آرامش در 16 آبان ماه روز شنبه بصورت سراسری در پارک بانوان زنجان برگزار شد که در شهر زنجان 350 نفر در این پویش ملی حضور داشتند و برنامه هایی از قبیل پیاده روی، نرمش و آموزش حرکات ورزشی و غربالگری سرطان سینه با حضور پزشکان و برگزاری مسابقات انجام شد.

نماینده گروه ورزش بانوان افزود: پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم اجرای طرح پویش ملی ارتقای سلامت زنان شاغل را به صورت 2 بار در ماه برسانیم. ضمنا برنامه مسابقات ورزشی برای زنان شاغل در هر ماه در یک رشته ی ورزشی را داریم که این برنامه از اسفند 97 کلید خورده و تا سال 1400 ادامه خواهد داشت و انتظار داریم بانوان شاغل جهت سلامتی و نشاط و شادابی خود حضور مستمر داشته باشند.

شهلا کاظمی ضمن اشاره به نشست تخصصی با مسئولین ورزش بانوان شهرستان ها در روز دوشنبه 20 /8/ 98 در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود:  در این نشست بر تعامل بیشتر نواب رئیس شهرستان ها با نایب رئیسان استانی و فعال سازی هیئت های ورزشی در شهرستان ها و انتخاب بانوان فعال وتوانمند به عنوان رئیس و نایب رئیس در شهرستان ها تاکید شد.

کاظمی همچنین اظهار داشت:  اجرای طرح های ملی مثل طرح پارک گام، جشنواره دا، جشنواره تطبیقی محله محور، جام نشاط و تندرستی، اوقات فراغت با ورزش برای شاغلین نیز تا پایان سال 1400 ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =