64

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر امروز در تولید محصولات کشاورزی آرامش داریم، به‌دلیل مدیریت مناسب در وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش روستانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در نخستین اجلاس سراسری کانون‌های تخصصی بسیج کشاورزی که به‌صورت ویدیو کنفرانس در سالن همایش‌های نعمتی‌جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: وزارت جهاد کشارزی، وزارت معیشت مردم است و هیچ وزارتخانه‌ای این‌چنین با معیشت مردم در ارتباط نیست. امروزه کمبودی در تأمین اقلام اساسی در کشور وجود ندارد و تأمین این اقلام با تولید کشاورزی و هدایت متخصصین وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که امروز بسیج یک جریان جهانی شده است، افزود: بسیج در انقلاب ما تجربه موفقی بود که کشورهایی همچون سوریه، عراق و لیبی از آن بهره می‌برند.

وی با بیان این‌که مردم باید وارد صحنه شوند، گفت: دولت برای حل مشکلات جامعه نیازمند همراهی مردم است؛ درحال‌حاضر صحنه جنگ از عرصه نظامی به عرصه اقتصادی تغییر یافته و بر این اساس مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر شعارهایی را با نام «اقتصاد مقاومتی» و «رونق تولید» تعیین کرده‌اند.

راه‌اندازی یک‌هزار و 300 کانون تخصصی بسیج کشاورزان در دهستان‌ها

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز در این اجلاس گفت: یک‌هزار و 300 کانون تخصصی بسیج کشاورزان در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها راه‌اندازی شد.

پیمان فلسفی اظهارداشت: ازجمله اقدامات مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی ایجاد ۵۲ کانون تخصصی ملی و استانی و ۱۱ هزار هسته تخصصی است. تأسیس گروه جهادی حیدریون با بیش از دوهزار و 700 عضو و ایجاد مرکز اسناد و دبیرخانه الکترونیکی بسیج نیز در این مرکز انجام شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی در طرح کاداستر، ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی کانون‌های تخصصی (پاک)، ایجاد رادیو اینترنتی جهاد (راج) و تدوین پیش‌نویس صندوق کارآفرینی کانون‌های تخصصی بخش کشاورزی از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده است.

فلسفی با اشاره به افتتاح مرکز مانیتورینگ و پایش تهدیدات بخش کشاورزی گفت: امید می‌رود با افتتاح این مرکز بتوانیم تنظیم بازار محصولات کشاورزی و نظارت بر عرضه و تقاضا را با توسعه اقتصاد کشاورزی در بستر الکترونیک فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =