کد خبر: 4819
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
ورزش

رییس اداره ورزش و جوانان خلیل‎آباد گفت: ۲۷ روستای این شهرستان که ۳۲ هزار نفر و معادل دو سوم جمعیت آن را در خود جای داده‌ از سالن ورزشی محروم است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا شهنازی افزود: با اینکه در شهر ۵۰ هزار نفری خلیل‎آباد نیز سه سالن ورزشی وجود دارد اما هیچیک از آنها استاندارد نیستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود هزار ورزشکار سازمان یافته و ۲۰ هیات ورزشی در شهرستان خلیل‌آباد هستند که از این تعداد ۱۵ هیات فعال و پنج هیات دیگر نیمه فعال است.

وی گفت: ورزش این شهرستان تا رسیدن به جایگاه اصلی خود دستکم در سطح استان فاصله بسیار دارد به همین خاطر نیازمند هستیم همه در دست هم دهند تا به آنچه حق خلیل‎آباد است برسیم.

به بخش ششطراز کمتر توجه شده است

شهنازی با بیان اینکه سالن استاندارد دارای سکو برای برگزاری مسابقات با حضور تماشاچی در شهرستان نداریم افزود: گرچه از نظر فضای ورزشی در بخش مرکزی شرایط به نسبت خوبی داریم ولی به بخش ششطراز این شهرستان کمتر توجه شده و باید برخی فضای ورزشی در این بخش احداث شود.

وی ادامه داد: به زودی اولین زمین چمن مصنوعی در روستای سعدالدین بخش ششطراز و دومین زمین چمن مصنوعی هم در این بخش افتتاح خواهد شد.

وی گفت: اکنون فقط در داخل شهر خلیل‌آباد سه سالن ورزشی داریم و هیچ سالنی در روستاها نداریم، البته در روستای جابوز در چند سال قبل زمینی را برای احداث سالن واگذار کردند و دیوارکشی نیز انجام شده که مسوولان و اهالی روستا آمادگی کمک پنج میلیارد ریالی برای ساخت آن دارند.

رییس اداره ورزش و جوانان خلیل‎آباد افزود: باتوجه به اینکه جمعیت چهار هزار نفری بخش ششطراز آمادگی مشارکت داشته‌اند براساس صحبت‎های انجام شده با اداره کل ورزش و جوانان استان مقرر شده است اگر اهالی مشارکت داشته باشند پروژه ورزشی در این بخش جزو طرح‎های نیمه تمام اعلام شود تا سال آینده اعتباراتی برای تکمیل آن تخصیص یابد.

وی ادامه داد: در روستای محمدآباد هم پروژه‌ای در حال اجراست که اگر به اتمام برسد تنها سالن استاندارد دارای سکو در شهرستان خواهد بود.

سرانه ورزشی بیش از یک متر 

شهنازی به سرانه ورزشی خلیل‎آباد اشاره کرد و گفت: از نظر سرانه ورزشی وضعیت بسیار خوبی داریم به طوریکه برای هر نفر بیش از یک متر فضای ورزشی وجود دارد.

وی افزود: به رغم پروژه‎های نیمه تمام فراوان امسال ۷۰۰ میلیون ریال برای بهسازی مجموعه‎ شهید علوی نژاد به این شهرستان تخصیص داده شده و توانستیم با کمک شهرداری و شورای شهر سه برابر اعتبارات در این محل کار انجام دهیم که این مجموعه تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: به خاطر سرمای سال ۸۶ به سکوهای مجموعه شهید علوی نژاد خسارت بسیار وارد شد که نیازمند بازسازی و مرمت است.

پروژه‎ای نیمه کاره با ۱۵ سال قدمت

رییس اداره ورزش و جوانان خلیل آباد از پروژه‎ای نیمه کاره با ۱۵ سال قدمت که بزرگترین و قدیمی‌ترین پروژه نیمه تمام ورزشی این شهرستان محسوب می‎شود خبر داد و گفت: این پروژه با ۳۲ هکتار در شمال شهر خلیل‎آباد و در بهترین مکان قرار دارد اما تاکنون زمین چمن، دیوار کشی، نگهبانی و سرایداری و دیگر بخش‎های آن تکمیل نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در شهرستان داریم، از سویی از نظر امکانات ورزشی و زیرساختی در سطح روستاها وضعیت قابل توجهی نداریم اما از نظر حضور ورزشکاران مشارکت خیلی خوبی داریم بطوریکه در رشته‎های کوهنوردی، بومی و محلی، کشتی، کاراته از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

شهنازی ادامه داد: به خاطر مشکلات اقتصادی در بیمه ورزشی روستاها موفق نبودیم، اگر مبلغ بیمه برای این ورزشکاران به نصف کاهش یابد آمار افراد سازمان یافته افزایش خواهد یافت. 

برخی خانه‌های ورزش خاک میخورد

وی  با بیان اینکه تاکنون خانه ورزش روستایی در این شهرستان راه‎اندازی نشده است گفت: اما اغلب مکان‎هایی که به نام خانه ورزش روستایی افتتاح می‎شوند نیز خاک می‌خورند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

خلیل‌آباد مرکب از ۲ بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند و بر این اساس ۸۵ درصد مردم  شهرستان خلیل‌آباد به شغل کشاورزی اشتغال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =