محمودزاده

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر سابق جهادکشاورزی گفت: استیضاح آقای حجتی دارای 18محور بود که ازجمله آن‌ها مشکلاتی بود که در بخش ستاد و معاونان وی به‌وجود آمده بود. 

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با روستانیوز افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به‌موقع تأمین نمی‌شد، بسیاری از سموم از رده خارج شده در کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت و واردات و صادرات محصولات کشاورزی کنترل شده نبود، در نتیجه تخلفاتی در این حوزه وجود داشت. 
وی ادامه‌داد: در زمینه جذب ناظران کشاورزی، تعیین قیمت خرید تضمینی، بازاریابی، فروش محصولات مازاد بخش کشاورزی و ایجاد زیرساخت‌های در این حوزه شاهد مشکلات، تخلفات و کم‌کاری‌هایی بودیم که امیدواریم در آینده حل شود. 
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزیر پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه باید توانمند و دارای قدرت مانور بالا باشد و جوان‌گرایی را در وزارتخانه مدنظر قرار دهد. معاونان وزیر جهاد کشاورزی باید توان پیگیری امور را داشته باشند تا شاهد مشکلات موجود این وزارتخانه در قالب ۱۸ محور استیضاح نباشیم. 
وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید با کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس تعامل داشته باشد و از نظرات کارشناسی آن‌ها استفاده کند. همچنین این وزیر باید قوانین موجود در بخش کشاورزی را رعایت کند، اما می‌بینیم که اکنون براساس آمارهای موجود تنها 12 درصد از قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شده و با ادامه روند کنونی80 درصد از این قانون اجرایی نمی‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =