خالد جعفری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: در حال حاضر براساس آمار ۳۰ درصد اشتغال استان به صورت مستقیم در بخش کشاورزی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، خالد جعفری در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان، اظهار کرد: در کردستان ۲۷ درصد از تولید ناخالص داخلی مربوبط به بخش کشاورزی است، نقش بخش کشاورزی در این راستا در اقتصاد استان مهم و برجسته است و همچنین اشتغال را به وجود می آورد.

وی افزود: در حال حاضر براساس آمار ۳۰ درصد اشتغال استان به صورت مستقیم در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، در ادامه بیان کرد: یکی از نکات مثبت استان این است که چیزی به عنوان عشایر نداریم و همه ثابت در روستاها ساکن هستند که این موضوع در بحث کشاورزی و پایداری در سکونت روستاها حائز اهمیت است.

جعفری عنوان کرد: تولید خوراک طیور کردستان به ۲۳ استان کشور و در زمینه مرغ هم تولیدات استان به ۱۲ استان کشور صادر می‌شود.

در ادامه رسول شیخی زاده، مدیر کل کمیته امداد کردستان، به اشتغال پایدار روستایی گریزی زد و گفت: سازمان کمیته امداد سال گذشته بالغ بر ۱۲میلیارد تومان کمک برای محرومین جمع آوری کرده است.

وی افزود: امسال نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد و در این راستا بانک های عامل همکاری کرده اند که تا پایان آبان ماه ۳۶ میلیارد تومان جذب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =