مقدسی

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: تلاش کردیم برای تعدیل قیمت‌ها شرکت‌های عرضه مستقیم گوشت را ایجاد کنیم که این کار انجام نشد، اما خوشبختانه با اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که اصحاب رسانه انجام دادند، قیمت گوشت شکسته شد و به زیر 80 هزار تومان رسید.

احمد مقدسی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: مشکل فعلی صنعت ما این است که دامداران با ضرر تولیدات خود را عرضه می‌کنند و قیمت دام زنده به کم‌تر از کیلویی 25 هزار تومان رسیده است. به همین دلیل از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کردیم اجازه صادرات دام زنده را به‌صورت کنترل‌شده بدهد تا بازار داخل ملتهب نشود.
مقدسی افزود: همان‌طور که می‌دانید، سال گذشته به‌دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت گوشت بالا رفت و درنتیجه صادرات را ممنوع کردند. از آن طرف نیز واردات بی‌رویه گوشت به‌قدری بود که امروز شاهدیم گوشت باکیفیت داخلی روی دست تولیدکنندگان مانده است. 
وی با بیان این‌که اجازه صادرات دام زنده داده نمی‌شود، افزود: با شروع فصل سرما، خطر شیوع بیماری‌هایی همچون تب برفکی زیاد می‌شود؛ درنتیجه برای پیشگیری از این اتفاق باید یا دام‌های انباشت‌شده کشتار یا به دیگر کشورها صادر شود.
مقدسی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیز روی صادرات دام انباشته‌شده نظر مثبتی دارد و امیدواریم هرچه زودتر اجازه صادرات داده شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ممنوع‌کردن صادرات ظرف 10 دقیقه صورت می‌گیرد، اما آزاد کردن آن یک پروسه طولانی است و چندماه زمان می‌برد که این تعلل باعث ضربه‌خوردن تولید ملی می‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از قیمت گوشت تا پایان سال جاری چیست، گفت: قیمت گوشت قاعدتاً نباید تغییری داشته باشد و در همین گستره قیمتی 80 هزار تومان باقی می‌ماند که به‌نظر من قیمتی منطقی است.
مقدسی تأکید کرد: درحال‌حاضر، در کل کشور بالغ‌بر 60 هزار رأس دام سنگین و 300 هزار رأس دام سبک انباشت دام وجود دارد که امیدواریم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی راهی برای صادرات آن باز شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =