کد خبر: 4681
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
تولید شیر

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: اگر واحدهای تولیدی در شرایط تحریم اقتصادی نبودند قطعا در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز داخل با کمبود مواجه می‌شدیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سعید سلطانی سروستانی اظهار کرد: اگر در زمینه تولیدات شیر و گوشت، ما به خارج از کشور وابسته بودیم و واردات داشتیم، اکنون با مسائل و مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه می‌شدیم و برای تامین امنیت غذایی مردم که به سلامت آنها مربوط است، طبیعتا مشکل بزرگی ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب ۸۰ درصد نیاز داخل برای جمعیت ۳۸ میلیونی کشور از خارج کشور تامین ‌می‌شد، درحالیکه اکنون معادل ۱۰۰ درصد از نیاز داخل کشور برای جمعیت ۸۰ میلیونی را خودمان تامین می‌کنیم و حتی محصولات لبنی را به خارج صادر می‌کنیم.

سلطانی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید تلاش کنند که کیفیت محصولات و کارشان را ارتقا بدهند تا برای مصرف‌کنندگان داخلی به‌صرفه باشد که کالای ایرانی را مصرف کنند، افزود: هر چه قدر مردم جامعه را به مصرف تولیدات داخل تشویق کنیم، آنها حساب کتاب اقتصادی می‌کنند که متناسب با هزینه‌های تامین معشیت زندگی خود به مصرف و خرید کالاها بپردازند.

وی ادامه داد: بنابراین اولین نکته‌ در زمینه حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل این است که تولیدکنندگان باید کیفیت محصولاتشان را ارتقا بدهند. بحث دوم در این زمینه این است که دولت باید یکسری مشوق‌هایی در قالب تسهیلات و حمایت مالی برای خرید و حمایت از کالای ایرانی در نظر بگیرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه باید به فعالیت واحدهای تولیدی ارزش گذاشته شده و آنها حمایت شوند، خاطرنشان کرد: واحدهایی که در حال حاضر با شرایط تحریم اقتصادی در حال فعالیت هستند، با تسهیلات و منابع مالی کمی مشکلات تولید خود را حل می‌کنند و آنها به امید اینکه تولیداتشان افزایش پیدا کند، در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، دولت اعلام کرده در شرایط تحریم با تمام توان خود از فعالیت‌های تولیدی کشور دفاع خواهد کرد تا در کنار تامین نیازهای داخلی، بازار صادرات غیرنفتی کشور گسترش یابد.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی ایران در هفت ماهه ابتدایی امسال از نظر وزنی رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =