کد خبر: 4496
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
شترمرغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ گفت: سمنان با جذب سهمیه بیش از ۲ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل غنیان، ابراز داشت: سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان ۲ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال است که از این میزان بیش از ۲ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال جذب شده است.

وی ادامه داد: برای دریافت سهمیه ۲ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریالی مربوط به تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان یک هزار و ۲۴۰ طرح به بانک‌های عامل استان معرفی شد که از این تعداد ۹۸۵ طرح به تصویب رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ ابراز داشت: با پرداخت وام از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به طرح‎های مصوب ۲ هزار و ۴۴۷ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

غنیان تصریح کرد: اکنون از ۹۸۵ طرح تصویب شده در بانک‌های عامل استان سمنان ۹۷۹ طرح با ظرفیت ایجاد۴۲۶ فرصت شغلی، تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دریافت کردند و تسهیلات مربوط به دیگر طرح‌ها نیز در نوبت پرداخت قرار دارد.

وی یادآور شد: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با کارمزد ۶ درصد پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن بعد از یک سال تنفس، در مدت ۶ سال درنظرگرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ بیان کرد: تعداد زیادی از متقاضیان این استان برای فعالیت در زمینه شغل‌هایی مانند بوم‌گردی، پرورش دام، صنایع دستی و پرورش شترمرغ، تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دریافت کردند.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان  ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان  زندگی می کنند و ۲ هزار و ۵۴۲ نفر با اجرای طرح‌های اشتغالزا در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در روستاهای استان مشغول به کار شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =