کد خبر: 449
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
حجتی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز خیلی از محصولات غذایی کشور بر اساس استاندارد اتحادیه اروپا وارد کشورهای اروپایی می‌شود.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، محمود حجتی امروز در حاشیه جلسه مشترک در خصوص استاندارد برخی محصولات خوراکی گفت: در جلسه امروز دو مصوبه پیشنهاد شده بود که یکی از آن‌ها در این جلسه تصویب شد و درباره مصوبه دیگر نیاز به کار کارشناسی بیشتر وجود دارد.

وی افزود: این کار مشترک با سازمان ملی استاندارد هم در جهت سلامت و سالم سازی محصولات واسطه ایی و نهاد‌هایی است که از خارج وارد می‌شود و چه محصولات نهایی که در داخل کشور تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری می‌شود تا روز به روز بتوانیم محصولات را سالم‌تر و قابل تطبیق با استاندارد‌های بین المللی تولید کنیم و اگر احتمالا نارسایی وجود دارد بتوانیم شناسایی و از مدار تولید حذف کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با همکاری همکاران در وزارت بهداشت و وزارت صنعت روز به روز محصولات سالم‌تر تحویل شهروندان دهیم. 

وی افزود: در سال‌های اخیر این روند به خوبی پیش رفته به طوری که واحد‌های تولیدی از جمله واحد‌های محصولات لبنی در صادرات به اوراسیا و روسیه که استاندارد‌های سختگیرانه‌ای دارند به این کشور‌ها صادرات انجام می‌دهند که این نتیجه حساسیت‌های دستگاه‌های مختلف است که عضو گروه ملی استاندارد هستند. 

بنا بر این گزارش در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر جهاد و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد در خصوص اصلاحیه استاندارد ذرت دامی و همچنین بررسی میزان مایکوتوکسین‌های مجاز در خوراکی‌ها و محصولات غذایی بحث و استاندارد مربوط به صورت ذرت دام به تصویب رسید.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از وزارت جهاد، وزارت بهداشت، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های همکار سازمان ملی استاندارد و انجمن‌ها حضور داشتند.

رئیس سازمان استاندارد : اجازه ورود کالای غیر کیفی را به کشور نمیدهیم

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر موضوع سلامت غذایی مردم گفت: اجازه نمی دهیم هیچ کالای غیر کیفی و بدون استاندارد وارد کشور شود.

همچنین نیره پیروز بخت امروز پس از جلسه مشترک با وزیر جهاد کشاورزی درباره اصلاح برخی استانداردهای مواد خوراکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ سال قبل نیز تفاهمنامه ای با وزارت جهاد منعقد شده است، گفت: تلاش کردیم تا بتوانیم استاندارد مواد خوراکی بویژه کالاهای اساسی مردم را تدوین کنیم و بعد بر اجرای آن نظارت داشته باشیم. 

وی افزود: اصلاح استانداردها به معنی سختگیرانه یا آسان شدن استانداردها نیست و به معنی منطقی شدن استاندارد با توجه به شرایط روز دنیا و کشور خودمان است. 

وی گفت: استانداردها با توجه به تغییرات در استانداردهای بین المللی صورت می‌گیرد که در کمیته های مربوطه بعد از انجام کارشناسی انجام می شود. در خصوص استاندارد خوراک دام از جمله ذرت و خوراک انسان به ویژه برنج در جلسه امروز صحبت شد که با تجدید نظر در استانداردهای موجود هم کار سازمان ملی استاندارد و هم وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل ها و نظارت ها آسان تر می شود.

پیروز بخت گفت: به رغم همه تبلیغاتی که در خصوص تحریم‌ها می‌شود این دو دستگاه در خصوص استانداردها بویژه مواد خوراکی با جدیت پیگیر اجرای استانداردها هستند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =