کد خبر: 4485
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مرغ در قفس

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تزریق مرغ تخم‌گذار جدید به واحدهای تولیدی حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد، گفت: در حال حاضر شاهد تاثیر وقفه ۶ ماهه تولید تخم مرغ در بازار با افزایش قیمت محصول هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت ،نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر صادرات تخم مرغ به کشور افغانستان در افزایش قیمت این محصول، گفت: در مقطعی از زمان واحدهای مرغ تخم‌گذار با اضافه تولید مواجه شدند و قیمت این محصول افت چشمگیری داشت.

ظرفیت تولید تخم مرغ کاهش پیدا کرده است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت برای جلوگیری از زیان مرغداران اقدام به صادرات تخم مرغ به برخی کشورها از جمله افغانستان کرده است، ادامه داد: بسیاری از واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار با کاهش قیمت تخم مرغ ظرفیت تولید خود را کاهش دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تزریق مرغ تخم‌گذار جدید به واحدهای تولیدی حدود 6 ماه زمان نیاز دارد، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد تاثیر وقفه 6 ماهه تولید تخم مرغ در بازار با افزایش قیمت محصول هستیم و در صورتی که این موضوع مدیریت نشود سیکل شش ماه کاهش و افزایش قیمت تخم مرغ ادامه پیدا می‌کند.

صادرات تخم مرغ متناسب با تامین نیاز بازار انجام شود

افضلی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای حمایتی می‌توانند با تداوم خرید حمایتی و صادرات محصول از واحدهای مرغ تخم‌گذار و تولید متداوم آنها حمایت کنند، گفت: در حال حاضر با شروع صادرات تخم مرغ، تولید این محصول برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی دارد اما باید در کنار صادرات دستگاه‌های نظارتی مراقب باشند تا بازار با کمبود مواجه نشود./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =