کد خبر: 4483
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
ولی‌الله نانواکناری

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار فیلمی از فروش پرندگان مهاجر در بازار لاشه فروشان فریدونکنار گفت:ما باید به دنبال این باشیم که جلوی صید بی رویه پرندگان مهاجر را بگیریم و اگر صید مناسب باشد و در بقای روند زندگی مشکلی ایجاد نکند، ایراد ندارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت،ولی‌الله نانواکناری در خصوص انتشار فیلم در یکی از خبرگزاری ها با موضوع  بازار غیرقانونی لاشه فروشی در فریدونکنار و کشتار انبوه و بی رحمانه پرندگان مهاجر گفت: صید بی رویه بد است و صید مناسب، خوب است؛ برای نمونه صید ماهی به اندازه مناسب خوب است و اگر بی رویه باشد، مشکل دارد.

جلوی صید بی رویه پرندگان مهاجر گرفته شود

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید به دنبال این باشیم که جلوی صید بی رویه پرندگان مهاجر را بگیریم و اگر صید مناسب باشد و در بقای روند زندگی مشکلی ایجاد نکند، ایراد ندارد. اینکه عده ای می گویند صید به صورت دام هوایی ممنوع است، یعنی اگر با تفنگ باشد مشکلی نیست؟ نوع صید اگر با تفنگ یا با تور باشد فرقی نمی کند و اگر صید بی رویه با تفنگ هم انجام شود، مشکل دارد.

منقرض شدن پرندگان مهاجر در صورت عدم نگهداری منطقه توسط صیادان

وی ادامه داد: ما باید کار درست را با ابزار درست انجام دهیم که این منعی ندارد، اگر خبرگزاری ها فیلم درست را منتشر کنند ایرادی ندارد اما اگر نادرست باشد، به خودشان توهین کرده اند. من به همه افرادی که این مسائل را مطرح می کنند اینطور پاسخ می دهم اگر  آن منطقه ای که پرندگان در فصل خاصی به آنجا مهاجرت می کنند را خود صیادان قرق و نگهداری نکنند، دیگر یک پرنده در آن منطقه پیدا نمی شود و نسلشان منقرض می شود.

صیادان در کنار حفاظت از منطقه صید مناسب هم می کنند

نانواکناری با تاکید بر اینکه صیادان برای این منطقه هزینه می کنند، گفت: بنابراین خود این افراد از آنجا محافظت و صید هم می کنند، صحبت بنده با افراد سودجو که صید بی رویه می کنند، نیست در حالی که باید با آنها برخورد و مجازات شود، اما کار افرادی که در حفظ و بقای این پرندگان هستند و در کنارش صید هم می کنند، بد نیست و ما باید جلوی کار بد را بگیریم و احساساتی برخورد نکنیم و به مردم هم توهین نکنند.

سازمان محیط زیست پای حرف صیادان بنشیند

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان محیط زیست برای نگهداری این مناطق تضمین دهد، تصریح کرد: سازمان محیط زیست پای صحبت مردم و صیادها بنشیند و ببیند که در اصل آنها چه می گویند، من حرفم این است که کار درست باید انجام شود و با صیادی که نادرست رفتار می کند، برخورد کنند اما با جبر کار کردن و توهین کردن، بد است.

نگهداری از منطقه و صید قانونی عامل بقای پرندگان مهاجر

وی گفت: صیادهایی که به طور مناسب صید می کنند این مناطق را نگهداری می کنند و حتی اجازه سیگار کشیدن در این منطقه را هم نمی دهند و اگر جلوی این صیادها گرفته شود، دیگر این پرنده ها به این مناطق نمی آیند و در واقع این صیادها که صید قانونی می کنند عامل بقای این پرنده ها هستند. محیط زیست یا هر کسی که مسئول است باید پای حرف صیادها بنشیند و راهی بروند که برای پرنده، جان انسان را نگیریم و برای جان انسان هم نباید حیوانات را از بین برد چرا که هر دو محترم هستند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد زیاد لاشه این پرندگان در بازار لاشه فروشان فریدونکنار، یادآور شد: همه لاشه پرندگانی که در این بازار به فروش می رسد برای فریدونکنار نیست و از مناطق دیگر هم به این بازار می آورند و وقتی جمع می شود تعداد آنها زیاد می شود و اینکه فقط بگویند برای فریدونکنار است، بی انصافی است یا نادانسته این مطلب را می گویند.

حاضر به مناظره با رئیس سازمان محیط زیست هستم/دپوی زباله ها بلای جان  محیط زیست شده

نانواکناری خاطرنشان کرد: آقای کلانتری با من بنده صحبت کند تا من به وی بگویم که چه بلایی سر مردم و محیط زیست آورده اند، دپوی زباله و شیرآبه های آن که به رودخانه ها و مزارع کشاورزی می رود باعث منقرض شدن حیوانات و آبزیان شده که باید جلوی این را بگیرند، من حاضر هستم با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یک برنامه تلویزیونی صحبت کنم تا مردم گوش دهند، باید کار درست انجام شود تا مشکلی برای دیگران به وجود نیاید. بنده می گویم تبلیغاتی کار نکنند و به مردم هم توهین نکنند و خود را خوب جلوه ندهند./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =