کد خبر: 4482
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
564

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بخش کشاورزی یکی از مولفه های اساسی در اقتصاد کشور است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با حضور مسئول استانهای نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ،مدیر کل دامپزشکی گیلان ،مدیرکل شیلات گیلان ،مدیر کل امور شعب بانک کشاورزی استان گیلان و دیگر اعضای شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی در سالن جلسات بانک کشاورزی استان برگزار شد.

مهندس درجانی در خصوص عملکرد شورای فرهنگی ادارات جهاد کشاورزی استان بیان داشت: شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی به عنوان شجره طبیبه بلافاصله با دستور مقام معظم رهبری پس از پیروزی انقلاب به عنوان نسخه شفابخش در تامین کننده اقتصاد مقاومتی می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه  بخش کشاورزی می تواند به عنوان یکی از مولفه های اساسی در اقتصاد کشور موثر باشد افزود: گیلان به عنوان استانی پیشرو در تولیدات کشاورزی و استانی که بیش از سه و نیم درصد محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و توانسته در تولید برنج، چای، گوشت سفید و... استانی پیشرو باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در سالجاری برنامه کشت ۴۰ هزار هکتاری از سایر محصولات ماننده سبزیجات برگی غده ای و انواع حبوبات در اراضی شالیزاری بعد از برداشت برنج داریم که تاکنون حدود ۳۵ هزار هکتار از آن محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری  محصول راتون در سطحی معادل ۸۰ هزار هکتار پرورش داده شد تصریح کرد: ۷۶ هزار تن شلتوک راتون به ارزش بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان  توسط شالیکاران گیلانی تولید شد.

مهندس درجانی ضرورت صیانت از اراضی ملی و کشاورزی و ممانعت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از الویت های سازمان دانست و اظهار داشت: امروز اراضی کشاورزی و ملی با توجه به اهمیت و ارزش روزافزون خود نیازمند صیانت جدی است و امروز اراضی ملی و کشاورزی استان تحت تعقیب و تهدید است، و از طرفی موضوع تغییر کاربری اراضی که تهدیدی دیگر برای اراضی استان به شمار می رود، با کمک دستگاه های نظارتی در حال کمک در زمینه صیانت و حفاظت و اراضی ملی و کشاورزی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =