456

شبکه نظارت روستایی استان خوزستان با حضور مهندس نخعی مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران استانی و شهرستانی و اعضای شبکه نظارت روستایی استان بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

در نشست هم اندیشی اعضای شبکه نظارت ملی با مدیران دستگاه های اجرایی استان خوزستان دکتر عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر ایجاد یک بستر اطلاعاتی منسجم در حوزه پروژه های عمرانی از کلیات این طرح ملی حمایت کرد.


وی نتیجه  عدم توجه به روستاها را گسترش حاشیه نشینی شهرها و بخصوص کلان شهر اهواز دانسته و اهتمام به موضوعات و نیازهای روستاها را از اولویت های استان برشمرد.

دکتر عبیات ذضعف در برنامه ریزی روستایی،محدودیت های منابع اعتباری و عدم شفافیت در اجرای طرحها و پروژه ها را از مخاطرات پیش رو در حوزه روستاهای استان برشمرد و حمایت از پایگاه های داده خصوصا" مبتنی بر اصول علمی را تاکید نمود.

مهندس نخعی مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری نیز در این جلسه،‌ با بیان ضرورت و اهمیت راه اندازی شبکه نظارت روستایی استانها از این شبکه به عنوان چشم بینای دستگاه های اجرایی کشور دانسته و رویکرد این نظارت را ارشادی و هدایت کننده طرحها برای عبور از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب برشمرد.

وی نقش دستگاه های اجرایی در کمک به مستند سازی و درج اطلاعات در پایگاه اطلاعات پروژه ها را بسیار پررنگ دانست و ثبت اطلاعات بدون حضور نمایندگان ایشان در بازدیدهای دوره ای را فاقد ارزش کارشناسی قلمداد نمود.

مهندس نخعی آموزش ناظرین این شبکه را از ضرورت های این طرح برشمرد و برگزاری کارگاه های آموزشی ماهانه را به مسئولین استان یادآور شد.

مهندس حسینی مدیرکل امور روستایی استانداری در این نشست، بخشی از نارسایی ها و کمبود های استان در اجرایی نمودن این شبکه را بیان نمود و به کمبود نیروی متخصص و امکانات متناسب با حجم کار خصوصا" وسیله نقلیه اشاراتی داشت.

در حاشیه این نشست جلسه ای با حضور اعضای استانی شبکه برگزار و گزارشات دوره قبل استان مورد ارزیابی و نقد قرار گرفت.

در پایان مقرر گردید در اولین فرصت اعضای شهرستانی و استانی شبکه نظارت روستایی در جلسه ای مشترک شرکت کرده و روند اجرای طرح را مورد بحث و بررسی قرار دهند‌. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =