کد خبر: 4447
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
اینترنت

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه تکنولوژی‌ ۳G و ۴G در ۱۹ روستای استان راه‌اندازی شد، گفت: با استفاده از این تکنولوژی ظرفیت پهنای باند اینترنت این روستاها ۱۰۰ برابر ارتقا یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، آزاد حکمت اظهار داشت: ظرفیت پهنای باند اینترنت این روستاها از شاخص E۱ به ۱G معادل ١٠٠ برابر ارتقا یافته و فرصت بهتری برای استفاده مشترکان از این بستر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه مخابرات برای راه‌اندازی این سایت‌ها و توسعه خدمات ارتباطی ۱۳ میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: تلاش ما ارتقای بستر اینترنت در تمام روستاهای استان کردستان است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: این پروژه‌ها با هدف افزایش سرعت خدمات مخابراتی، تحقق برنامه‌های دولت الکترونیک و ایجاد بستر مناسب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در روستاها صورت گرفته است.

حکمت یادآور شد: نصب ۶ عدد CWDM و تقویت لاین و ماکس و نصب مترو به ارزش سه میلیارد ریال در روستاهای یالغوز آغاج، ویهج، آصف آباد، اوچ گل، علی شاه و مدک، زمینه پهنای باند تا حدود ۱G را در مراکز سوییچ روستایی فراهم کرد.

وی گفت: ۱۰ لینک رادیویی با ارزش ۱۰ میلیارد ریال به منظور تامین پهنای باند مورد نیاز سایت‌های موبایل در روستاهای یالغوز آغاج، ذوب آهن، چمقلوی شیدا، ذکی بیگ سفلی، جیران، احمد آباد، چغور قشلاق، هفتوانه، بناویله کهنه، تپه سبزآرمرده، گیارنگ، گیزمل علیا و تازه آباد آصف نصب وراه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه ارتقا فناوری ارتباطات در روستاهای استان در دست اجرا است، تاکید کرد: ۴۸۰ روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند هستند، ضمن اینکه ۹۳۸ روستا نیز از خدمات تلفن همراه اول استفاده می‌کنند.

حکمت ضریب نفوذ همراه اول را در استان ۱۱۹ درصد اعلام کرد و افزود: این وضعیت نسبت به جمعیت استان ۱۹ درصد بیشتر است که نشان از سرمایه‌گذاری گسترده این بخش در استان دارد.

در حال حاضر ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در کردستان وجود دارد که ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد با ضریب نفوذ ۲۹، ۸ درصد مشغول به کار است.

اکنون یک هزار و ۶۰۳ روستای این استان دارای ارتباط مخابراتی و تعداد روستاها و اماکن دارای تلفن خانگی یک هزار و ۵۰۲ مورد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =