کد خبر: 4441
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
ورزش

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: زنجان در جهت اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد محمدی‌قیداری، در رابطه با اجرای طرح CBR در روستاها، اظهار کرد: این طرح از سال ۸۷ در مناطق شهری و روستایی استان برای افراد معلول اجرا می‌شود که از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از ۹۰۰۰ معلول در سطح استان شناسایی شده‌اند و بعد از هدایت به کمیسیون‌ها، پرونده آن‌ها در بهزیستی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بیشترین تاثیر را روی فرد معلول، خانواده و جامعه دارد که بدون شک تعامل این سه رکن با هم لازمه تحقق توسعه فراگیر در یک جامعه پویا است.

این مسئول در رابطه با صندوق مالی خرد برای معلولان، بیان کرد: یکی از رسالت‌های صندوق کارآفرینی و امید، توسعه خدمات مالی خرد بوده که ۳۰ میلیون تومان آن از طریق صندوق، ۲۵ میلیون تومان نیز توسط بهزیستی شروع به کار می‌کند که علاوه بر این‌ها خود افراد نیز آورده اولیه دارند که در نهایت به اشتغال فردی و گروهی منجر می‌شود و استان زنجان نیز در آینده مشمول این برنامه خواهد بود.

محمدی‌قیداری با بیان اینکه ورزش به کاهش هزینه‌های درمانی، ایجاد نشاط و مشارکت معلولان به منظور ایجاد شرایط بهتر کمک می‌کند، گفت: این طرح از سال آینده به‌عنوان یکی از مولفه‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه و با هدف افزایش مشارکت‌های معلولان در سطح جامعه و رسیدن به استقلال هویتی و خودکفایی اجرا خواهد شد که ارتقای سطح سلامت و توانمندی‌های جسمی، روانی و اجتماعی معلولان ساکن روستا از مزیت‌های اجرا این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: همه معلولان روستایی شناسایی شده که به تایید کمیسیون پزشکی بهزیستی استان رسیده باشند می‌توانند بدون محدودیت دراین طرح شرکت کنند و تنها علاقه‌مندی آن‌ها به ورزش ملاک قرار خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگری نیز مانند طرح توانمندسازی سالمندان که در آن ۱۳۰ سالمند و ۶۰ معلول ضایعه نخاعی و ۲۲۰ نفر ویزیت در منزل و ۱۷۰ مراقب در منزل انجام می شود در معاونت توانبخشی بهزیستی در حال اجرا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =