کد خبر: 4438
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
دام

مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل ها نقش مراتع در حفظ آب و خاک کشور را بی نظیر خواند و بر برخورد قاطع با متخلفان و تخریب کنندگان عرصه های مرتعی تاکید کرد.

 

مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل ها نقش مراتع در حفظ آب و خاک کشور را بی نظیر خواند و بر برخورد قاطع با متخلفان و تخریب کنندگان عرصه های مرتعی تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، ترحم بهزاد روز دوشنبه در دیدار حجت السلام سید مصطفی طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان با ارائه گزارشی از کارکردهای مثبت مراتع، نقش ائمه جماعات در مساجد و منابر را در خصوص حفظ منابع طبیعی بویژه مراتع کشور تاثیر گذار خواند.
در این نشست مهندس بهزاد به موضوعاتی همچون؛ اهمیت مراتع و نقش آن در حفظ آب و خاک و تولید گوشت ارگانیک،  حمایت های لازم از بهره برداران مرتعی کشور و جلوگیری از واگذاری عرصه های مرتعی اشاره کرد و افزود: عرصه های مرتعی مامن و ماوای ذخیره گاه و گیاهان دارویی یه حساب می آیند و حفاظت و بهره برداری از این عرصه های ارزشمند موجب ارتقای معیشت بهره برداران می شود. 

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها در ادامه خواستار نظام مند کردن بهره برداری و صادرات گیاهان دارویی با هدف حفظ، احیاء و توسعه رویشگاه های مربوطه شد و رعایت مدیریت چرا، همراه بودن مرتعداران و حمایت دولت از بهره برداران را ضامن شکوفایی و احیای مراتع کشور نام برد.

** رهبر معظم انقلاب در امر حفاظت از منابع طبیعی حجت را بر همگان تمام کرد
در ادامه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها از این دیدار ابراز خشنودی کرد و افزود: جنگل ها و مراتع جزء انفال محسوب می شوند و در عصر غیبت در اختیار ولی فقیه است که مطابق قوانین فعلی، مدیریت آن به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور واگذار شده است و بنابراین، ادارات منابع طبیعی حافظ و امانت دار انفال هستند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد به سخنرانی و ابتکار شایسته رهبر معظم انقلاب در 17 اسفند 1393 اشاره کرد و افزود: این نشان دهنده اهمیت وافر حفظ اراضی ملی و جنگل ها و مراتع است و همگان باید بر این امر اهتمام بورزیم.

وی تصریح کرد: شعار دولت این است که هم باید از منابع ملی و طبیعی حفاظت شود، هم توسعه یابد و هم به بهره‌وری برسد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها بر نقش و مشارکت مردم در منابع طبیعی  تاکید و تصریح کرد:سازمان جنگل ها مردم را شریک واقعی منابع طبیعی می داند که می توانند در حفاظت و بهره وری مناسب از آن نقش اساسی داشته باشند.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: اگر این اراضی را ساماندهی نکنیم، هیچ چیزی به مستمندان نخواهد رسید و اراضی در بین ثروتمندان دست به دست می‌شود. اینجاست که پدیده زمین‌خواری ایجاد می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری  در پایان نقش  روحانیون مستقر در ادارات کل منابع طبیعی استان ها را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از آن تاثیر گذار خواند و افزود: روحانیون مستقر در ادارات کل در اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و فرهنگ درختکاری در روستاها اهتمام جدی دارند و از این بابت از آنان قدر دانی می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =