مریم یگانه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: برای ایجاد مشاغل خانگی، می‌توان از ظرفیت های کارآمد روستاها بهره برد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری برنا؛ مریم یگانه در سمینار اشتغالزایی و محرومیت زدایی که با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: در مناطق شرق و غرب استان هرمزگان، پتانسیل‌های خوبی برای ایجاد اشتغالزایی وجود دارد که با برنامه ریزی های مناسب می توان از این پتانسیل‌ها در راستای رفع محرومیت استفاده کرد.

وی گفت: در گام نخست می بایست ظرفیت‌های روستاها با کمک دهیاران، بخشداران و افراد معتمد که در مساجد با خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارند، رصد و شناسایی شوند.

یگانه بیان داشت: پس از رصد و شناسایی ظرفیت‌ها، باید نیازسنجی مشاغل در روستاها صورت گیرد و بر اساس این نیازسنجی، در راستای اشتغالزایی مثبت گام برداشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اظهار داشت: برخی مشاغل نیازمند تامین هزینه‌های هنگفت است اما می‌توان این گونه مشاغل را با تشکیل تعاونی‌های روستایی ایجاد کرد.

وی خطاب به دانشجویان اضافه کرد: در هر شهرستان باید با توجه به پتانسیل موجود اقدام به اشتغالزایی کرد و در این مسیر می‌بایست از کارشناسان دستگاه های مربوطه که می‌توانند در ایجاد اشتغال خانگی دخیل و موثر باشند  راهنمایی‌های لازم کمک بگیرید.

یگانه همچنین افزود: هر شهرستان، پتانسیل‌های خاص خود را داراست که برای ایجاد مشاغل خانگی متناسب با این پتانسیل‌ها، باید رایزنی و هماهنگی‌های لازم را با دستگاه های مربوطه و همچنین افراد کارآفرین هر روستا صورت گیرد.

وی اذعان داشت: برای جلوگیری از هدر رفت زمان و خروجی بیشتر و بهتر طرح اشتغال زنان و همچنین دستیابی سریع به توسعه، باید نیازسنجی شهرستان‌ها به لحاظ جغرافیایی با دقت صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =