کار روستایی

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور به اختصاص ۱۹۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی و زلزله به استان کرمانشاه خبر داد .

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری برنا؛ علی اصحابی، معاون ساماندهی و توانمند‌سازی صندوق کارآفرینی امید کشور، به اختصاص ۱۹۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی و زلزله به استان کرمانشاه خبر داد و گفت : از این مبلغ تاکنون ۱۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

او به منظور ارائه عملکرد صندوق کار‌آفرینی امید کشور در زلزله آبان‌ماه سال ۹۶، گفت : این صندوق با پرداخت تسهیلات در مراکز زلزله‌زده استان کرمانشاه، اشتغال کلان و خرد ایجاد کرده است.

معاون ساماندهی و توانمند‌سازی صندوق کارآفرینی امید کشور به اختصاص ۱۹۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی و زلزله به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون ۱۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب ۵ هزار و ۶۷۹ فقره پرداخت شده که منجر به ایجاد و تثبیت ۶ هزار و ۴۵ شغل در استان شده است.

او صندوق کارآفرینی امید را حامی مردم دانست و افزود: با توجه به عملکرد خوب استان کرمانشاه، این استان در کشور جزو رتبه‌های خوبی رقم خورده است.

عضو هیأت وزیره صندوق کارآفرینی امید کشور، از اجرای حدود ۳۰ طرح در سراسر کشور طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: طی این مدت ۷۲ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

اصحابی بیشترین تسهیلات پرداختی را در مراکز مرزی و روستا‌ها عنوان کرد و گفت: برای توسعه فرهنگ کارآفرینی تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی در ۱۸ استان منعقد شده و مورد استقبال مردم به‌خصوص جامعه روستایی قرار گرفته است، که ۵۳ درصد آن در بخش کشاورزی و ۳۱ درصد در بخش صنعت تعریف شده است.

عضو هیأت رئیسه صندوق کارآفرینی امید، گفت: ۵۵ درصد تسهیلات ما را بانوان که اکثریت دانشگاهی و ایده‌های خوبی دارند، در حوزه‌های پرورش دام، خیاطی، کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و... به خود اختصاص داده‌اند.

مدیریت امور حقوقی و قرار داد‌های صندوق کار‌آفرینی کشور با بیان اینکه امهال وام‌های زلزله‌زد‌گان تا دو سال تعیین شده است، گفت: به محض اینکه با موضوع وام برای زلزله زد‌گان مواجه شدیم بحث شرایط سنی، چک برگشتی و سربازی را برای وام گیرنده حذف کردیم.

کرمانی‌نژاد از پایلوت شدن شهرستان هرسین در صنعت گلیم ایران با حمایت صندوق کارآفرینی امید خبر داد و افزود: در استان کرمانشاه ۸۶ صندوق خرد محلی را با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مورد حمایت قرار داده‌ایم.

مدیر صندوق کار آفرینی امید کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله، این صندوق را به عنوان تنها نهاد حمایتی قرض الحسنه معرفی کرد و افزود: هدف ما شناسایی افرادی است که در مناطق کمتر توسعه‌یافته زندگی می‌کنند.

مسعود خاکسار افزود: از همان روز‌های اول وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری آبان‌ماه سال ۹۶ با تمام قوا در خدمت مردم زلزله‌زده بودیم و از محل گلریزان پرسنل کشور هشت دستگاه کانکس تهیه و سهم کوچکی کمک ما به زلزله‌زدگان شد.

او از احداث یک مکان به عنوان پایلوت در شهرستان ثلاث باباجانی در زمان زلزله ۷.۳ ریشتتری خبر داد، که کمک‌ها از نقاط مختلف از قبیل دارو، مواد غذایی، پوشاک، کمک‌های نهاد‌ها و خیران در این مکان جمع‌آوری و به دست نیازمندان می‌رسید.

خاکسار گفت: بعد از وقوع زلزله در بیشتر مناطق کسب و کار تعطیل شده بود و پرداخت تسهیلات مشمول قوانین دست و پاگیر «چک برگشتی، سربازی، سن و بدهی» بود که سعی شد پرداخت تسهیلات روان‌سازی و تسهیلات پرداخت شود.

او با اشاره به افتتاح صندوق کارآفرینی امید در شهرستان زلزله‌زده ثلاث بابا جانی، گفت: بیشترین تسهیلات (بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان) را طی این دو سال در شهرستان ثلاث بابا‌جانی داشته‌ایم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه کل پرونده‌های مناطق زلزله‌زده را ۴ هزار و ۵۳۷ پرونده عنوان کرد و افزود: در این رابطه ۴ هزار و ۶۵۲ نفر سبب اشتغال و یا احیا شغل قبلی شده است.

او گفت:در بحث اشتغال روستایی با اعتبار ۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۹۷ درصد آن پرداخت شده و ۹۷۴ نفر اشتغال جدید داشته‌ایم و در این مدت ۱۰۰ درصد تسهیلات بهزیستی و بنیاد شهید نیز پرداخت شده، البته پرداخت بخشی از تسهیلات به کمیته امداد باقی‌مانده است.

خاکسار استان کرمانشاه را در بخش تسهیلات اشتغال روستایی در کشور اول عنوان کرد و افزود: هدف ما ایجاد اشتغال پایدار است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =