کد خبر: 4428
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
زنبورداری

غلامحسین طهماسبی مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: تولید عسل در ایران از 69 هزار تن در سال 2017 به 88 هزار تن رسید و رتبه ایران در تولید عسل چهارم جهان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید سالانه ۸۸ هزار تن عسل رتبه چهارم جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده‌است.

غلامحسین طهماسبی  در پنجمین جشنواره استانی عسل کنار در جم افزود: طبق آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ میزان تولید عسل جهان، یک میلیون و ۶۰ هزار تن در سال است که سهم ایران ۶۹ هزار تن بود اما هم‌اکنون این رقم به ۸۸ هزار تن رسیده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین ایران هفت میلیون و ۲۰۰ کندوی عسل از مجموع ۹۰ میلیون کندوی عسل جهان را در اختیار دارد و  از این حیث پس از کشورهای ترکیه، هند و چین رتبه چهارم جهان را داراست و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار داریم این رتبه ارتقا یابد.

طهماسبی با اشاره به شیوع بیماری هایی چون دیابت، مشکلات کبدی و افسردگی در ایران و جهان اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم در کاهش بیماری‌های خاص مثل دیابت و کبد تغذیه است که یکی از مواد غذایی سالم عسل با دارا بودن ویژگی‌های شفابخشی بسیار بالا است.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: عسل کنار که استان بوشهر در تولید آن پیشتار است یکی از عسل های باکیفیت جهان است که بر اساس تحقیقات انجام شده از لحاظ کیفی، ویژگی‌هایی مشابه مرغوب ترین عسل جهان را داراست.
طهماسبی بیان کرد: به طور قطع با تحقیقات بیشتری که در دست اجر است ویژگی‌های شفابخشی این نوع عسل، بیشتر شناخته خواهد شد.
طهماسبی یادآور شد: نخستین سرطان در مردان سرطان گوارش است که یکی از درمان های مهم برای این بیماری، عسل کنار کوچک است که در شهرستان جم و جنوب کشور به وفور یافت می‌شود.
وی اظهار داشت: بر خلاف بسیاری از مواد غذایی سالم، سرانه مصرف عسل در ایران در شرایط مطلوبی است و امیدواریم این ماده غذایی نقش بیشتری را در سفره‌های خانوارها ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =