کد خبر: 4425
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
شیرخام

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: تولید سالیانه شیر خام در اسدآباد 396 هزار و 920 کیلوگرم بوده که واحدهای گاوداری سنتی روستایی بیشترین تولیدکنندگان شیر خام در این شهرستان هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سقراط بیرنگ، تعداد واحدهای گاوداری شیری صنعتی این شهرستان را 80 واحد برشمرد و افزود: از این تعداد، در حال حاضر 50 واحد به صورت فعال و نیمه فعال در حال فعالیت بوده که از این واحدها به صورت ماهیانه بیش از 984 تن تولید شیر خام تولید می شود.

وی تغییر کاربری، تعمیرات، مشکلات مالی و فوت مالک را از دلایل تعطیلی برخی از واحدهای گاوداری شیری صنعتی این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای بیش از 10 جایگاه و جمع آوری شیر تولیدی بوده که با احتساب ماست بندی ها روزانه دارای 35 تا 40 تن ظرفیت هستند.

بیرنگ همچنین با اشاره به اینکه به صورت ماهیانه واحدهای سنتی روستایی این شهرستان نیز 1104 تن تولید شیر دارند، تصریح کرد: شیر تولیدی شهرستان علاوه بر مصارف شهرستان به کارخانه هایی چون پگاه، قم و سنندج ارسال می شود.

وی در ادامه تعداد کارخانه های فرآورده های لبنیاتی این شهرستان را سه واحد دانست و یادآور شد: هر سه واحد فرآورده های لبنیاتی این شهرستان به علت مشکلات مالی و سرمایه ای غیرفعال و تعطیل هستند که با پیگیری های انجام شده از طریق ستاد تسهیل رفع موانع  مشکل یکی از واحدهای فرآوردهای لبنیاتی تعطیل مرتفع شده و مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =