کد خبر: 4420
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
روستا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ اقامتگاه بوم گردی با اشتغالزایی ۴۲ نفر در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری برنا، عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه این تعداد اقامتگاه با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است افزود: هم اکنون ۲۴ اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان در استان فعال است.
او یادآور شد: همچنین ۴۰ خانه بوم گردی نیز در روستا‌های هدف گردشگری که دارای بیشترین جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی هستند ساماندهی و مهیا شده است و پذیرای گردشگران در استان ایلام هستند.
شنبه زاده بازدید از آثار و جاذبه‌های تاریخی را از دیگر امتیاز‌های اسکان گردشگران دراقامت گاه‌های بوم گردی استان مرزی ایلام عنوان کرد.
او هدف از تقویت بوم‌گردی را ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام یادآور شد: ۱۱ هتل، ۵ مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر، ۱۱ سفره خانه سنتی و ۴۰ اقامتگاه بومگردی جهت استقبال از گردشگران و مسافران فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =