روحانی

رئیس جمهور گفت: یک میدان نفتی جدید توسط بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران کشف شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم در حسینیه امیرچخماق یزد اظهار داشت: مردم یزد در تمام مراحل بعد از انقلاب از دفاع مقدس گرفته تا سازندگی این کشور ، در صف مقدم بودند .

او ادامه داد : من فداکاری لشکر غدیر را از یاد نمی برم که در میدان‌های نبرد و عملیات خیبر، جوانان غیور با مشکلات فراوان ایستادند .

روحانی گفت: در آغاز لازم می دانم همددری خودم و مردم یزد را به مردم آذربایجان شرقی به خاطر حادثه زلزله اعلام کنم و از همه دست اندرکاران و مردم قدر دانی کنم .

رئیس جمهور بیان داشت: اجازه ندهیم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود گرچه آن عده بسیار کم و معدود در کشور هستند، اما در عین حال آن گروه کم و کوچک را هم به اسلام و وحدت و پیامبر رحمت دعوت می‌کنیم، زیرا همه ما امروز در یک شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم.

او افزود: همه ما امروز در شرایطی هستیم که در برابر فشار بیگانگان یکپارچه ایستاده ایم وعلیرغم تلاش دشمنان، امروز ملت ما از هر زمان دیگر برای فداکاری نسبت به کشورشان و دیارشان آماده‌تر هستند.

رونق صادرات غیر نفتی نشانی از تلاش و کوشش ملت است

رئیس جمهور اظهارداشت: اینکه صادرات غیر نفتی رونق دارد به معنی تلاش و کوشش ملت است ،ما امروز اگر در کنار هم برای آبادانی کشور تلاشمان را اضافه کنیم و در این شرایط بتوانیم در برابر دنیا در زمینه علم و دانش و فعال نمودن شرکت‌های دانش بنیان شاهد تحول باشیم، می توانیم به خوبی دشمنان را مغلوب کنیم.

او بیان کرد: دولت در سه لایحه مهم راه‌های اساسی مبارزه با فساد را روشن کرده و دو لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده که لایحه شفافیت بسیار مهم بوده و امید است در آینده به تصویب برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما باید با شفافیت و عزمی راسخ با فساد در این جامعه مبارزه کنیم، افزود: همه دستگاه‌ها باید با شفافیت کاری را که می‌کنند برای مردم تشریح کنند و درآمد و فعالیت شرکت‌ها و کار نهاد‌ها کاملا روشن باشد چرا که همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند.

او تصریح کرد: من در اینجا اعلام می کنم و از قوه قضائیه می‌خواهم حالا که با فساد‌های میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند، مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح دهد.

روحانی گفت: هنوز برای ما روشن نیست آقایی که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول را خورد و حکم اعدام هم برای او صادر شد، این پول کجا رفت.

رئیس جمهور بیان کرد: من از همه مسئولان می‌خواهم ۲ میلیارد دلاری که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل دست رو دست گذاشت و شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که قوه قضائیه سریع رسیدگی کند چرا تا به امروز خبری نشده است.

او ادامه داد: از مسئولان می‌خواهم پرونده ۹۴۷ میلیون دلاری را پیگیری کنند، من از آن نهادی که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بدهکار است می‌پرسم، مردم یزد فساد دانه درشت‌ها کجاست؟ چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنند؟ با چند دادگاه سر مردم کلاه نمی‌رود و قضات و دادستان‌ها نترسند و به این جناح و اون جناح نگاه نکنند وگر نه مورد به مورد این رقم‌ها را در استان‌های مختلف اعلام می‌کنم.

کشف میدان نفتی بزرگ با ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه / اجازه ندهیم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود

کشف میدان نفتی بزرگ در کشور

روحانی گفت: کارگران شرکت نفت و بخش اکتشاف شرکت نفت ایران به یک میدان نفتی بزرگ دست یافته اند این اکتشاف هدیه بزرگ صنعت نفت به مردم ایران است.

او افزود: ما یک میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت کشف کرده ایم. این میدان از بستان آغاز و تا نزدیک امیدیه به اندازه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد این لایه نفتی ۸۰ متر عمق دارد و حجم آن ۵۳ میلیلرد بشکه است.

روحانی گفت: ما کشور ثروتمندی هستیم و به کاخ سفید اعلام می‌کنم به کوری چشم شما در ایامی که شما نفت ما را تحریم کردید، متخصصان ما توانستند به این کشف بزرگ برسند.

رئیس جمهور موضوع مهم در این میدان نفتی را ضریب استحصال و بهره برداری دانست و گفت:مهم این است که چه مقدار از این نفت را بتوانیم بهره برداری و بفروشیم.

روحانی گفت: اگر تکنولوژی و ابزار فنی باشد که یک درصد استحصال ما بیشتر شود ۳۲ میلیارد درآمد نفتی ما بیشتر می‌شود؛ لذا ما باید با علم و تکنولوژی برتر این محصول را استحصال و بهره برداری و مردم را ثروتمند کنیم و از این طریق مردم را به آینده امیدوارتر و راه و مسیر آینده را روشن کنیم.

کشف میدان نفتی بزرگ با ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه / اجازه ندهیم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی روزنامه‌ها اعلام کرده اند ۱۸هزار میلیارد دلار گم شده است، گفت: این حرف را کسانی زده اند که نه اخلاق دارند نه ایمان، زیرا بانک مرکزی استخراج کرده که از این میزان ۷.۳ هزار میلیارد دلار کالای اساسی و موارد دارویی و پزشکی وارد شده، ۱۲ هزار میلیارد دلار کالا‌های دیگر وارد شده که لیست همه این کالا‌ها مشخص است و همه این‌ها تسویه حساب شده به جز مقدار کمی که اختلاف حساب است که به تعزیرات حکومتی اعلام شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این دولت یک ریال و یک دلار گم نخواهد شد، آن در دوران دیگر بود که میلیارد‌ها دلار گم شد و هنوز هم پیدا نکردیم بنابراین راه را اشتباه نروید.

او در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مردم یزد گفت: خداوند به مردم یزد، سختکوشی و استعداد داده و سختکوشی جزو ذات مردم یزد است و این قنات‌ها شاهد سختکوشی مردم این دیار است، کام خود را و دهان مردم همه دنیا را با شیرینی‌های خود شیرین کردند بنابراین برای این مردم باید دو کار بزرگ انجام شود.

کشف میدان نفتی بزرگ با ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه / اجازه ندهیم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود

آب آشامیدنی یزد تا سی سال آینده تامین شده است

رئیس جمهور گفت: آب یزد از خلیج فارس و دریای عمان تامین شده و هر سرمایه گذاری می‌تواند برای انتقال آب، اقدام کند.

روحانی تصریح کرد: کار بزرگ برای این استان مسئله آب است، چه صنعتی و کشاورزی و چه مصرفی، در شورای عالی آب، آب ۳۰ سال آینده یزد تامین شده است و تمام این مصوبات روشن است که از کدام حوزه آب آشامیدنی یزد تامین شود.

او گفت: آب جنوب هم  شیرین سازی  می‌شود و به عمق فلات قاره ، یزد و کرمان خواهد رسید و سال آینده ۲۰ میلیون آب خلیج فارس وارد این سرزمین خواهد شد.

روحانی ادامه داد :اگر آب کافی به استان یزد برسد در همه صنعت‌ها یزدی‌ها پیشرفت خواهند کرد و باید با گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان و آب بیکاری را ریشه کن کنید.

او بیان داشت :اعتبارات لازم برای راه آهن یزد به اقلید پیش بینی شده و امیدوارم تا سال آینده تکمیل و موجب رونق برای مردم شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: در سفر قبلی ۴۶ طرح و پروژه را قول اجرا دادیم با ۹۷۰ میلیارد تومان که این رقم، بلکه بیشتر پرداخت شد، اما همه پروژه‌ها تکمیل نشده بنابراین ما اعتبار را پرداخت کردیم، اما ۲۲ طرح تکمیل شده، ۱۶ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارد و هشت طرح هم زیر ۷۰ درصد پیشرفت داشته که ۳۷ میلیارد تومان نیاز است که آن را پرداخت خواهیم کرد.

او تصریح کرد: در این سفر بیش از هزار میلیارد تومان برای ۳۷ طرح و پروژه این استان اختصاص دادیم که امروز در شورای اداری جزئیات آن را برای مردم یزد اعلام خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =