مهدی عصمتی‌ پور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در نشست مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی و اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: سطح زیرکشت گلخانه‌های استان اکنون 67.5 هکتار است که سالانه ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، مهدی عصمتی‌ پور افزود: خراسان جنوبی ۲۰ است درگیر خشکسالی شده و امسال سند سازگاری با کم‌ آبی نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در استان تصویب و اجرا شده است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های این سند، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است همچنین تفاهم‌نامه ایجاد یک هزار کشت گلخانه در استان منعقد شده که باید تا پایان دولت به اتمام برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اراضی اکثر کشاورزان یا متقاضیان گلخانه فاقد سند است که در این زمینه خواهش داریم استشهاد محلی نیز پذیرفته شود.

وی در ارتباط با انجام مطالعات و امکان‌سنجی گلخانه‌ها گفت: این طرح بایستی برای گلخانه‌های بالای ۲ هزار مترمربع اجرا شود نه اینکه برای گلخانه‌های با متراژ ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر با ۲ هزار متر تفاوت نداشته باشد و این موضوع کشاورزان و بهره‌برداران را با مشکل مواجه می‌کند.

عصمتی پور افزود: تعرفه بازدید از گلخانه‌ها ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده در حالیکه این میزان برای گلخانه ۲۰۰ متری تا ۵ هزار متری یکی است که باید تغییر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =