کد خبر: 4399
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
ابراهیمی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، با بیان اینکه ضعف حوزه شیلات در شمال و جنوب کشور کاملا مشهود است، گفت: تولید و صید در حوزه ماهیان خاویاری به دلیل عدم مراقبت صحیح به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی  سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی گفت: سوالی که نماینده بندر عباس از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت اعطای مجوز صید به صورت صنعتی به کشتی‌هایی با مالکیت چین در آب های خلیج فارس و عمان بود که سوال مردم در جامعه نیز هست و قبلا هم به آن پاسخ داده شده بود. فانوس ماهیان در عمق 200 متری آب قرار دارند و ما تجهیزات مناسب برای صید آنها را در اختیار نداشتیم.

وی با بیان اینکه صید فانوس ماهیان ظرفیت بسیار خوبی برای کشور است به همین دلیل از کشتی‌های خارجی مجهز برای صید این ماهیان استفاده شده است، افزود: برخی از این کشتی‌ها توسط صیادان ایرانی خریداری شده و برخی نیز در اجاره صیادان به شرط تملیک بوده است.

تخلفات صیادان در صید ماهیان سطحی به هیچ عنوان قابل قبول نیست

ابراهیمی با اشاره به اینکه تخلفات صیادان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اظهار کرد: برخی از صیادان با هدف صید فانوس ماهی‌ها در عمق دریا مجوز دریافت کرده‌اند اما ماهی‌های دیگری سطحی را نیز صید کرده‌اند. بنابراین ابهاماتی ایجاد شده بود که وزیر جهاد کشاورزی نیز به آن پاسخ قانع کننده‌ای داد و به نظر چیزی نبود که نمایندگان قانع نشوند.  

استفاده از کشتی‌های خارجی برای صید زیبنده کشور نیست

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوال اساسی روند توسعه شیلات در کشور است چرا که ما کشوری با قدمت بسیار زیاد در حوزه شیلات هستیم بنابراین جالب نیست در این حوزه به اندازه کافی پیشرفته نباشیم و از تجهیزات کشور‌های دیگر استفاده کنیم.

ضعف حوزه شیلات در شمال و جنوب کشور کاملا مشهود است/ تولید و صید در حوزه ماهیان خاویاری به شدت کاهش پیدا کرده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضعف حوزه شیلات در شمال و جنوب کشور کاملا مشهود است و همواره به جای توسعه و پیشرفت درجا زده‌ایم، تصریح کرد: تولید و صید در حوزه ماهیان خاویاری به دلیل عدم مراقبت صحیح به شدت کاهش پیدا کرده است که البته کشور‌های دیگر نیزمقصر هستند، بنابر این انتظارت از حوزه شیلات  با قدمت و تجربه‌‌ای که دارد بیشتر از این‌ها است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: صید فانوس ماهیان به روش صید مشخص انجام می‌شود که تجهیزات و کشتی خاص خودش را می‌طلبد، همچنین استفاده از این کشتی‌ها نیازبه مهارت دارد که خوشبختانه صیادان ما در حال آموزش هستند تا در این زمینه بهتر حرکت کنیم و دیگر نیازی به کشور‌های دیگر نداشته باشیم./

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =