کد خبر: 4398
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کالا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بایادآوری اینکه مجلس در سال ۹۸ با هماهنگی دولت ردیف خاصی با تعیین ۱۴ میلیارد دلار جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به عنوان یارانه پنهان و آشکار تعیین کرد، از نبود تحقق این مهم در ۷ ماه گذشته امسال که هزینه‌های زندگی افزایش چشمگیری داشته، انتقاد کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی  در مورد انتشار خبری از سوی رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور مبنی بر اینکه بر اساس آمارهای مرکز آمار انستیتو پاستور ایران، سبد معاش خانوار در شهریورماه از مرز 8 میلیون تومان عبور کرده است، گفت: در گذشته بر اساس آمار خانواده‌هایی که در تهران کمتر از چهار میلیون و پانصد هزار تومان دریافتی داشتند، زیر خط فقر زندگی می‌کردند، اما در شرایط کنونی به دلیل کاهش ارزش پول کشور، مشکلات در این زمینه افزایش یافته وخانواده‌ها به سطح درآمد بالاتری نیاز دارند.

نبود تحقق وعده دولت برای توزیع سالانه 3 سبد کالا بین اقشار آسیب‌پذیر

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رویکرد دولت در جهت رفع فقر در جامعه باید بر اساس این آمار صورت بگیرد، کما اینکه در سال گذشته تصمیم دولت بر این بود که حداقل سه بار در طول سال سبد کالا ارائه دهد، اما در سال 97 یکبار انجام شد.

وی تصریح کرد: ما در سال 97 که ریاست کمیسیون اجتماعی را برعهده داشتم، جلسات متعددی با روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان اداری و استخدامی کشوری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردیم که در پی آن قرار شد بر اساس لیست خانوارهایی که قشر کم‌درآمد جامعه محسوب می‌شوند، 3بار در سال سبد کالا جهت حمایت از آنها توزیع شود.

دولت باید بر اساس افزایش هزینه‌های زندگی برنامه مدونی جهت رفع نیاز اقشار آسیب‌پذیر داشته باشد

خدادادی اظهار کرد: مجلس در سال 98 با هماهنگی دولت ردیف خاصی با تعیین 14 میلیارد دلار جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به عنوان یارانه پنهان و آشکار تعیین کرد، اما بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این مهم در 7 ماه گذشته محقق نشد.

نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌توجهی دولت به این مهم باعث شد که نمایندگان بارها در این مورد به دولت تذکر دهند، چرا که دولت باید بر اساس افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش درآمد مردم، برنامه مدونی جهت رفع نیاز اقشار آسیب‌پذیر داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این نکته را نباید فراموش کرد که مجلس، دولت را موظف کرده بود که با حذف یارانه بگیرانی که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند، اعتبارات این بخش را جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بکار بگیرد، بنابراین لازم است مجلس برای تحقق این امر به طور جدی ورود پیدا کند./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =