مصطفی خانزادی

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بسیاری از طرح های عمرانی وزیربنایی در دوره های گذشته بدون کارشناسی انجام شده است واگذاری نیروگاه آب و برق کیش را کاری غیراصولی خواند و گفت: این نیروگاه به اهلش واگذار نشده است.

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مشکلات عدیده ای که طرح های عمرانی بدون کارشناسی اصولی در دوره مدیریت های گذشته در کیش به وجود آورده است اظهار داشت: ۹۰ درصد کارهای عمرانی و زیرساختی که در کیش صورت گرفته غیراستاندارد و غیرکیفی است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده در کشور و به ویژه کیش نگهداری از تاسیسات و ساختمان هایی است که به رغم تلاش بسیار در دوره های مختلف مدیریتی ساخته شده است.
معاون عمرانی سازمان با اشاره به اینکه عمر بازار ماهی کیش تنها ۴ سال بود اما به دلیل عدم نگهداری صحیح، ساخت غیراصولی و استفاده از مصالح نامرغوب نیاز به تعمیرات اساسی داشت و هزینه بالایی برای تعمیرات و بازسازی آن صرف شد افزود: ذات جزیره کیش همراه با توسعه است زیرا کیش منطقه ای مهم و استراتژیک است که نمی توان جلوی توسعه و پیشرفت آن را گرفت.
خانزادی با اشاره به ساخت غیراصولی و بی کیفیت مخزن آب بزرگ کیش که از سال ۹۲ ساخت آن شروع شد و در زمان ساخت به عنوان پروژه نمونه سال هم انتخاب شده بود افزود: هم اکنون در کیش بیش از ۳۰ درصد پرت آب داریم که به دلیل ضعف در زیرساخت هاست.

مشکلات عدیده برق کیش در سال آتی
وی با بیان برخی مشکلات حوزه اب و برق کیش و قطعی های مکرر برق که درهفته گذشته موجب بروز مشکلات فراوانی برای کیشوندان شده بود افزود: نیروگاه کیش دارای عمر بیش از ۴۵ سال است و برای حل مشکلات برق و تجهیز نیروگاه نیاز به بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است ظرف مدت کوتاهی است که در توان سازمان منطقه آزاد کیش نیست و برای حل این مشکل باید از همین امروز اقدام کنیم در غیراینصورت در سال آینده با مشکلات عدیده ای در حوزه برق روبرو خواهیم شد.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان ادامه داد: تجهیزات نیروگاه کیش فرسوده است و لطف خدا بود که با این تجهیزات فرسوده امسال کیشوندان با مشکل مواجه نشدند زیرا حتی یک مگاوات برق در نیروگاه تولید نشد که مصرف نشده باشد و نیروگاه با تمام توان خود در مدار تولید قرار داشت.
وی با اشاره به دعوت از تیم کارشناسی تخصصی در راستای حل مشکلات برق و نیروگاه کیش ادامه داد: دکتر مظفری در حال رایزنی برای دیدار با دکتر جهانگیری و دکتر نوبخت برای حل مشکلات در حوزه زیرساخت های کیش است.
خانزادی با گلایه از واگذاری نیروگاه کیش به افراد فاقد صلاحیت تاکید کرد: شبکه برق و نیروگاه متعلق به حاکمیت است و نباید واگذار شود در حالیکه نیروگاه کیش بیهوده واگذار شده است و به اهل آن هم واگذار نشده است.
وی با اشاره به حساسیت دفتر مقام معظم رهبری در خصوص مسئله نیروگاه برق کیش از اعلام آمادگی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه با توان تولید یکصد مگاوات برق خبر داد و افزود: پروژه انتقال برق از سرزمین اصلی نیز نیاز به سرمایه ۶۰۰ میلیاردی دارد و پروژه ای است که اجرای آن ضروری است.
استحصال زمین از مواد حاصل از لایروبی اسکله ۳۵ هزار تنی از دیگر مواردی است که خانزادی به آن اشاره کرد و افزود: استحصال زمین امروزه در تمام دنیا انجام می شود و در کیش نیز در گذشته انجام شده به علاوه اینکه تمام مسائل زیست محیطی در این پروژه مطالعه و رعایت شده است اما برخی به دنبال حاشیه سازی در این مورد هستند.
مخزن بزرگ آب کیش، ساختمان جدید راهور و طرح های مشابه بسیاری در کیش به گفته معاون عمرانی و زیربنایی سازمان بدون کارشناسی دقیق و اصولی ساخته شده یا نیمه کاره رها شده که موجب از بین رفتن سرمایه های ملی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =