کد خبر: 4378
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
تلف

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود تاکنون ۱۳۵۰ دام سبک و سنگین در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب تلف شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فیروز باقرزاده افزود: شناسایی و بررسی آخرین وضعیت واحدهای دامی از همان ابتدای وقوع زلزله در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و تاکنون کارشناسان این مجموعه از دو شهرستان سراب و میانه نسبت به شناسایی آنها اقدام کرده اند.

وی اظهار داشت: طبق این ارزیابی ها در شهرستان سراب واحدهای دامی تعداد ۲۵ روستای متاثر از زلزله شناسایی شده و این بررسی ها همچنان ادامه دارد که بر اساس برآوردها حدود ۱۰۰ واحد دامی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند و ۵۰ راس دام سنگین و ۳۰۰ راس دام سبک نیز تلف شده است.

باقرزاده ادامه داد: در شهرستان میانه نیز تعداد ۴۰ روستا متاثر از زلزله بوده است که طی آن تعداد ۲۰۰ واحد دامی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده و ۳۰۰ راس دام سنگین و ۷۰۰ راس دام سبک نیز تلف شده اند.

وی با بیان اینکه این بررسی ها همچنان ادامه دارد از آسیب دیدن تجهیزات و ادوات کشاورزی روستاییان شهرستان های میانه و سراب خبر داد و یادآوری کرد: بدون تردید آمارهای فوق در روزهای آینده قابل افزایش است.

باقرزاده گفت: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای تامین امنیت دام های زنده نیز اقدام به فنس کشی در جوار روستاهای آسیب دیده کرده است تا در ادامه ستاد بحران استان برای نوسازی و بازسازی واحدهای دامی تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: تعدادی از واحدهای دامی آسیب دیده بیمه بوده که از صندوق بیمه، خسارات خود را می گیرند و برای بقیه هم که فاقد بیمه هستند توسط ستاد بحران تصمیم گیری می شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا دو روز آمارهای قطعی تلفات دام های سبک و سنگین نهایی و ارایه می شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که تاکنون حدود ۱۶۰ پس لرزه داشته و آخرین آن راس ساعت ۷ و ۷ دقیقه امروز / شنبه / به قدرت ۲.۶ ریشتر ترکمنچای میانه را لرزاند.

زلزله روز گذشته ۵ جان باخته و ۵۲۹ مصدوم بر جا گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =