56

نشست هم اندیشی شبکه نظارت روستایی استان فارس باحضور معاون هماهنگی امو عمرانی استانداری، مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، مدیران کل دفاتر امور روستایی و فنی استانداری و نمایندگان دستگاه اجرایی این استان در شیراز برگزار شد.

در این جلسه مواردی از فعالیت های موازی دستگاه های اجرایی و تعدادی از سیستم های نظارتی موجود مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد هیچ یک از این سیستم ها همه ابعاد طرحها و پروژه های روستایی را پوشش نمی دهند و ضرورت تجمیع اطلاعات حوزه روستایی در یک سامانه منسجم مورد اتفاق نظر واقع گردید.


دکتر رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان گزارشی از فعالیت های در دست اقدام استان، به موضوع تبلور خلاقیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی در وضعیت تحریم و جنگ اقتصادی پرداختند.

وی اولویت بندی در تخصیص اعتبارات به منظور بازدهی بالاتر در این شرایط را از ضرورت های کشور دانسته و از تهیه سند توسعه پیشران ها استان فارس به عنوان سند بالادستی خبر داد و تعیین برنامه های آتی استان در راستای این سند را خواستار شد. 

در ادامه این نشست، مهندس نخعی مدیر کل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان ضرورت ها و اولویت های تشکیل شبکه نظارت روستایی به اثربخشی عملکرد این شبکه اشاره کرد و خواستار فعالیت همه جانبه بازوهای نظارتی در شهرستانها و مناطق روستایی شدند. 

وی با تاکید بر کارگروهی به منظور پوشش حداکثر طرحهای توسعه روستایی، از نظارت بر ۲۰ هزار پروژه در طول سال خبر داد.

مهندس نخعی با هدف دسترسی خروجی های سیستم جامع نظارت برای بستر سازی برنامه های آتی توسعه روستایی، انتظار ایجاد بهره وری در ۱۰ درصد منابع را از اهداف طرح مذکور عنوان کرد.

در ادامه، دکتر پاک فطرت مدیرکل امور روستایی استانداری فارس با ابراز خرسندی از تشکیل جمع ناظرین حاضر، از تاثیر انجام نظارت در سال گذشته خبر داده و انتظار همکاری مناسب دفاتر فنی فرمانداریها و مسئولین فنی دهیاری های بخشداریها را مورد تاکید قرار دادند.

 مهندس جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز در این جلسه به تعدد مراکز تامین اعتبار،روشهای اجرا و مراکز نظارتی و عدم انسجام اطلاعات به منظور بهره برداری بهینه اشاره کرده و راه اندازی یک سامانه جامع متمرکز را راه حل این مشکل دانست.

در پایان ضمن پاسخگویی به پرسش های مدعوین جلسه، مقرر گردید کارگاه های آموزشی این شبکه حداقل یک مرتبه در ماه برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =