کد خبر: 4346
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
74

پاییز باغات شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری در ماه آبان به جاذبه گردشگری پرطرفداران گردشگران طبعیت در این روزها تبدیل شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، این روزها مردم برای گرفتن عکس از رنگین شدن درختان باغات راهی سامان می‌شوند و در روزهای جمعه نیز این باغات با ازدحام گردشگردان همراه است.

رنگ‌های زرد و قرمز برگهای درختان عکاسان را نیز به سمت خود کشانده است و در تمام ماه آبانماه این باغاتد با استقبال مردم همراه است.

فرماندار شهرستان سامان می‌گوید:یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری این شهرستان علاوه بر زاینده رود، وجود ۱۸هزار باغ است.

کمال اکبریان چالشتری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: ۷۰۰ هکتار از باغ‌های سامان به تاکستان‌های با کیفیت بالا و بی‌نظیر اختصاص دارد.

وی افزود: آئین سنتی تاریخی شیره‌پزان از صدها سال پیش در شهرستان سامان قدمت دارد و می تواند در ماه آبان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه باشد.

اکبریان چالشتری اظهار داشت: دبیرخانه دائمی "جشنواره شیره‌پزان و آئین شکرگزاری برداشت محصول شهرستان سامان" به میزبانی روستای "یاسه چای" تشکیل و فعال می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان گردشگری تاریخی سامان یکی از قطب‌های اصلی کشور و از مراکز تولید محصولات باغی مانند گردو، بادام، هلو و انگور است.

روستای تاریخی و گردشگری "یاسه چای" یا "یاسه چاه" شهرستان سامان از روستاهای عهد صفوی در چهارمحال و بختیاری بوده که در کناره زاینده‌رود شکل گرفته است.

"یاسه چای" یک کلمه مرکب در زبان ترکی بوده که "یاسو" به معنی "پهن" و "چای" به معنی رودخانه است.

هیچ کوچه‌ای در روستای "یاسه چای" دیده نمی‌شود و پشت بام خانه‌های خشتی این روستا به هم چسبیده‌اند.

دالان‌های قدیمی و معماری خاص، روستای "یاسه چای" را به یکی از روستاهای هدف گردشگری چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده است.

شهرستان سامان در ۲۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =