کد خبر: 4342
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلافات و مشکلات زیادی در شوراهای اسلامی شهر و روستا داریم که لازم است هیئت‌های حل اختلاف در کمیته‌های شهرستانی فعال شوند و نظرات خود را به هیئت حل اختلاف استان بفرستند تا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، عزیز فیلی عصر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه در نیمه دوم سال، لازم است همه اعضای ستاد مدیریت بحران استان آمادگی لازم را برای پیشگیری و مواجهه با حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

وی با اشاره به خسارت‌های سیل ابتدای امسال در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با توجه به اینکه روزانه مراجعات مردمی زیادی در این زمینه داریم سازمان جهاد کشاورزی پیگیر خسارات سیل باشد تا این خسارات در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: لازم است در عملیات اجرایی پروژه‌ها و ساخت و سازها قبل از شروع فصل سرما تسریع شود ضمن اینکه دستگاه‌ها در راستای ارتقای کیفی کار تلاش مضاعف داشته باشد تا بتوانیم پروژه‌های با پیشرفت بالا را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم.


فیلی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خواست پروژه‌های مدیریت بحران به‌ویژه سیل، پروژه‌های بازسازی و پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد را در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دهد تا دستگاه‌ها این پروژه‌ها را به موقع به اتمام برسانند.

وی ادامه داد: اختلافات و مشکلات زیادی در شوراهای شهر و روستا داریم که لازم است هیئت‌های حل اختلاف شوراهای شهر و روستا در کمیته‌های شهرستانی فعال شوند و نظرات خود را به هیئت حل اختلاف استان بفرستند تا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر فعال شدن عملیات تهاتری بین پیمانکاران، بانک‌ها و سازمان مالیاتی، گفت: تلاش شود از این ظرفیت قانونی عقب نمانیم و بتوانیم از آن استفاده کنیم.

مخابرات کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های لازم را برای استقرار پرونده الکترونیک سلامت ندارد

پرویز یزدان‌پناه در این نشست اظهار داشت: برنامه اصلی وزارت بهداشت در سال 98 استقرار پرونده الکترونیک سلامت است که امیدواریم زیرساخت سیستم ارجاع به پزشک خانواده را در سال 99 فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مخابرات استان زیرساخت‌های لازم را برای استقرار پرونده الکترونیک سلامت ندارد، افزود: از 50 نقطه پیشنهادی به مخابرات استان، برای 44 نقطه سرویس 2G پیشنهاد دادند که نمی‌تواند مشکل دانشگاه را برطرف کند و با این شرایط در بحث استقرار پرونده الکترونیک سلامت مشکل جدی ایجاد می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از کنداکتور صدا و سیمای استان، گفت: متاسفانه صدا و سیما در 6 ماه گذشته برنامه‌های خود را تغییر داده و ارتباط دانشگاه و ادارات را با مردم قطع کرده است.

یزدان‌پناه عنوان کرد: صدا و سیما ساعاتی را برای اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی دانشگاه در نظر گرفته که کسی در منازل نیست و امیدواریم این مسئله به روال سابق برگردد تا بتوانیم در ساعات مفید به مردم گزارش عملکرد دهیم.

وی با اشاره به اینکه تیم پزشکی نوآوران سلامت از اول مهرماه در شهر مارگون مستقر شده است، گفت: در این تیم پزشکی، 60 پزشک متخصص خدمات دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی ارائه می‌دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدت دانشگاه تعهدات خود را در قبال این تیم پزشکی به طور کامل انجام داده اما برخی ادارات در روند کار تعهدات خود را انجام ندادند.

یزدان‌پناه بیان کرد: در این مدت یک هزار و پانصد بیمار چشمی ویزیت و معاینه شدند، برای انجام عمل چشم 200 نفر پرونده تشکیل و خدمات‌ دندانپزشکی نیز به بیش از 500 بیمار ارائه شد.

وی عنوان کرد: مشکل اصلی ما این است که انتقال دانش‌آموزان از مدارس بخش مارگون و انتقال مردم از روستاها به شهر مارگون قطع شده که این موضوع در چند روز گذشته اختلال جدی در کار این تیم پزشکی ایجاد کرده بنابراین از اداراتی که تعهد داده بودند به‌ویژه آموزش و پرورش و سپاه می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =