7

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعادل نسبی در قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار، گفت: همدلی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در این حوزه، باعث شده نسبت به سال‌های گذشته، شاهد کمترین مصادیق گران‌فروشی، احتکار و اخلال در بازار استان باشیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، بر انتقال اخبار خوب و امیدبخش مبارزه با فساد به مردم تأکید کرد و افزود: متناسب با کاهش قیمت کالاهای اساسی و مواد اولیه، تولیدکنندگان نیز باید کاهش قیمت تمام‌شده در محصولات تولیدی خود را رعایت کنند.

وی بر تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های نظارتی استان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول، نتیجه نظارت و کنترل خود در بازار را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

پورمحمدی به نقش تحریم‌ها در وضعیت بازار کشور نیز اشاره کرد و افزود: به‌رغم شوک اقتصادی پس از اعمال تحریم‌ها، تدابیر مسئولان و همراهی مردم باعث کاهش مشکلات اقتصادی در کشور شده و امیدواریم این روند روز به روز با قدرت بیشتری ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر "خرید به اندازه مصرف" از سوی مردم، عنوان کرد: این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته و از توان مطبوعات، رسانه و سایر ابزارها و اقدامات فرهنگی در این زمینه استفاده شود.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هیچ گونه نگرانی از بابت تامین میوه شب عید و کالاهای اساسی در استان نداریم و دستگاه‌های مسئول باید تدابیر لازم نسبت به تهیه و توزیع نیازمندی‌های مردم را اتخاذ کنند.

در این نشست گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته جهت تامین نهاده های دامی توسط مهندس حبیب شریفیان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و گزارشی از نحوه خرید میوه شب عید توسط مهندس علی اکبر نژادرضا مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی ، همچنین تغییرات قیمتی و روند نظارت بر تهیه و توزیع کالاهای اساسی و همچنین وضعیت تولید و توزیع برخی از مواد غذایی ازجمله گوشت و تخم‌مرغ توسط مسئولان امر ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =