جعفرآباد ورامین

دهیار روستای جعفرآباد جنگل گفت: این روستا از توابعبخش جوادآباد شهرستان ورامین است و طبق آمار 515 نفر جمعیت دارد. می‌توان گفت در سال‌های اخیر این جمعیت ثابت بوده و مهاجرتی به روستا یا از روستا بهشهر انجام نشده است.


 محمدمجید رضوانی در گفت‌وگو با روستانیوز افزود: ‌بیش‌تر مردم این روستا به کشاورزی مشغول هستند و دامپروری به‌صورت محدود در منطقه انجام می‌شود. محصولات تولیدی روستا هم شامل گندم، جو و ذرت علوفه‌ای ‌است که به دامداری‌های اطراف روستا فروخته می‌شود.
وی ادامه داد:‌ بقعه امامزاده سیدعلی(ع) از نسل امام زین‌العابدین(ع) از مکان‌های مذهبی روستاست. همچنین جعفرآباد سه شهید را در خود جای‌ داده که در کنار بقعه متبرکه امامزاده دفن شده‌اند.
رضوانی در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی انجام‌شده در روستا گفت: بهسازی ‌معابر، ساخت پیاده‌رو و توسعه‌ شبکه‌های آب شرب ازجمله اقداماتی بوده که تاکنون صورت گرفته است.
دهیار روستای جعفرآباد جنگل به مشکلات این روستا نیز اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مشکل روستا فاصله از مرکز مخابراتی و ضعف آنتن‌دهی خطوط تلفن مخصوصاً اینترنت است. با توجه به این‌که امروزه اکثر کارها با اینترنت انجام می‌شود، درخواست داریم مسئولان به این مشکل رسیدگی کنند. همچنین کمبود فضای آموزشی از دیگر معضلاتی است که مردم با آن مواجه هستند؛ درواقع به‌دلیل این‌که روستا گسترش نیافته، امکان ساخت بنای جدید وجود ندارد.
وی ادامه داد: تنها یک مدرسه خارج از روستا قرار دارد که ساختمان آن بسیار قدیمی است و سال 59 ساخته شده که آن هم فقط در مقطع ابتدایی فعال است و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به رفت‌وآمد به شهر چهاردانگه هستند و باید سختی راه و هزینه سرویس را متقبل شوند.
رضوانی درخصوص فعالیت تعاونی در این روستا نیز گفت: روستای جعفرآباد تعاونی ندارد و برای تأسیس تعاونی نیازمند مشاوره برای مدیریت آن هستیم؛ چراکه در کار گروهی عملکرد خوبی نداریم؛ بنابراین تأسیس تعاونی تأثیر چندانی بر حل مشکلات روستا ندارد. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =