دانشجوی دامپزشکی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: به دلیل نواقصی که در سیستم آموزشی دانشگاه آزاد وجود دارد، پذیرش بی رویه دانشجوی دامپزشکی از سوی دانشگاه آزاد باید متوقف شود و اگر این رویه اصلاح نشود مدارک دانشجویان این حوزه توسط وزارت علوم اعتبارسنجی نخواهد شد.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستا نیوز)، محمدرضا صفری پور در نشستی خبری که در آستانه انتخابات سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد اظهار داشت: فرایند ثبت نام و تایید صلاحیت هیئت های استانی نظام دامپزشکی انجام شده و 23 آذرماه انتخابات نظام دامپزشکی کشوربه صورت الکترونیک در صندوق اخذ رأی برگزار می شود که 66 دستگاه تشخیص هویت الکترونیک نیز در آستانه انتخابات در مراکز رأی گیری مستقر می شوند.

جدی‌ترین مسأله ما در دامپزشکی جذب بیش از حد ظرفیت در دانشگاه‌های آزاد است که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مغایر قانون است و بسیاری از این واحدها فاقد صلاحیت هستند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، گفت: وزارت علوم برای 5 واحد دانشگاهی جدید در سال 94-95 مجوز جذب دانشجو نداد همچنان تلاش می‌کنیم که برخی از واحدها هم با هم ادغام شوند و دانشجو جذب نکنند.

وی گفت: معاون علوم در مکاتبه‌ای که انجام داد به جذب بی‌رویه دانشجو در دانشگاه‌های آزاد تذکر داد و اعلام کرد: چنانچه اصلاح لازم در روند جذب دانشجو انجام نشود مدارک توسط وزارت علوم اعتبارسنجی نخواهد شد.

*دانشگاه‌های کشور به جای 610 نفر 5 هزار دانشجوی دکترای دامپزشکی جذب کردند 

صفری ادامه داد: علی‌رغم این تذکرات معاون علوم برآورد می‌کنیم که امسال دانشگاه‌های دولتی هزار نفر و دانشگاه‌های آزاد 4 هزار نفر در جذب دانشجو در دوره دکتری دامپزشکی داشته باشند. در حالی که پیشنهاد وزارت جهاد، وزارت علوم و سازمان سنجش حدود 610 نفر بود. بنابراین امسال 4400 نفر مازاد جذب دانشجوی دکترای دامپزشکی وجود دارد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: علی‌رغم اینکه دانشگاه ‌آزاد بافق اعلام شده بود که جذب دانشجو نکند اما امسال 160 نفر دانشجو پذیرفت. در حالی که من اطلاع دارم که بسیاری از این دانشگاه‌های آزاد که جذب دانشجو می‌کنند برای تأمین میز و صندلی‌های خودشان هم مانده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی که تعرفه‌ها و وضعیت بیمه‌ای تولیدکنندگان حوزه دامپزشکی در سطح کشور چگونه است، گفت: تعرفه‌ها حداقل باید با تورم رسمی کشور همسو شود و بیمه سلامت دام هم در کشور اجرایی شود. این پیشنهادها چند سالی است مطرح شده اما پیشنهادها روی میز است ولی ترتیب اثر داده نمی‌شود.

صفری افزود: مهمترین مانعی که بر سر راه اجرای بیمه سلامت دام وجود دارد کمبود منابع مالی است

* چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی ایران 23 آذر برگزار می‌شود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در ادامه صحبت‌ها به برگزاری چهارمین دوره انتخاب شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در 23 آذر خبر داد و گفت: شرایط آماده‌سازی این انتخابات از 6 ماه قبل به استان‌ها ابلاغ شده است و تا شهریور مقدمات کار آماده شد. 

وی گفت: 26 مهر تا 10 آبان ثبت‌نام کاندیدا انجام شد و فهرست نهایی کاندیداها به تفکیک استان‌ها برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک 12 آذر مشخص شد قرار است در این انتخابات 798 نفر ثبت نام کردند و قرار است در هر استان 8 نفر انتخاب شوند.

صفری اعلام کرد: امسال برای نخستین بار در کشور انتخابات نظام‌های صنفی در کل کشور به صورت الکترونیک اجرا خواهد شد. 92 صندوق اخذ الکترونیک در استان‌های مختلف وجود دارد و ترتیبی اتخاذ شده که امکان تقلب و یا رأی دادن مجدد وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اعلام کرد: تأکید وزیر کشور هم به برگزاری الکترونیک انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی کشور بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =