کد خبر: 4216
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
514

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۶۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بهره‌مندند که نشان از اهمیت و توجه دولت به روستاهاست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی صمیمیان ابراز داشت: در زمان حاضر ۱۳۷ خانه بهداشت و ۲۶ مرکز جامع خدمات سلامت در روستاهای استان موجود است و در روستاهایی که زیرساخت بهداشتی و درمانی وجود ندارد، پزشک به منظور تامین نیاز روستاییان ۲ تا سه بار در هفته به این روستاها اعزام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه برخی روستاهای استان مانند خیرآباد در حدود چهار هزار خانوار دارد که از زیرساخت بهداشتی و درمانی برخوردار است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستا و آبادی استان سمنان زندگی می کنند که از این تعداد ۳۰۸ روستای استان برخوردار از شورای اسلامی است.

صمیمیان خاطر نشان کرد: مرکزهای جامع خدمات سلامت در روستاهای استان سمنان، خدماتی مانند خدمات آزمایشگاهی، داروخانه، تزریقات و درمانگاهی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه روستاها موتور تولید و تامین کننده مواد اولیه و غذای کشور به شمار می‌روند، بیان کرد: توسعه و تقویت شبکه بهداشت و درمان در روستاهای استان سمنان از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: در تامین زیرساخت مانند گاز در روستاهای استان سمنان یک اراده جمعی شکل گرفت و با تلاش دستگاه‌های اجرایی و رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه روستاها، اکنون حدود ۲۵۷ روستای استان بهره مند از گاز طبیعی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۱۶۶ روستای استان از نعمت گاز برخوردار بودند و اکنون ضریب نفوذ گاز در خانوار روستایی از ۷۱درصد به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۷ دهیاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =