زعفران

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: پیشی بینی می شود در فصل برداشت زعفران، بیش از ۶۰۰ کیلوگرم از این محصول از مزارع کاشان برداشت شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مجید کافی زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فصل برداشت زعفران در منطقه کاشان آغاز شده است، اظهار داشت: روستای علوی از توابع مشهد اردهال با حدود ۴۰ هکتار زمین زیرکشت بزرگترین تولید کننده این محصول در منطقه کاشان است.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی کاشان برای کاشت این محصول بسیار مناسب است، ابراز داشت: با توجه به نیاز کم زعفران به آب و همچنین سود مناسب و اشتغال زائی پایدار این محصول در نظر داریم با استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین کمک دولت، کاشت زعفران را در منطقه توسعه دهیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه هر هکتار زعفران زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم می کند، تصریح کرد: این اداره سعی کرده است با اعطای تسهیلات و همچنین حمایت از کشاورزان فعال در این بخش، زمینه توسعه کاشت زعفران را در منطقه کاشان فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه از هر کیلوگرم گل زعفران برداشت شده، ۲.۵ مثقال زعفران به دست می آید، اظهار داشت: یکی از مهمترین ضرورت های برداشت زعفران و عرضه آن به بازارهای داخلی و جهانی بسته بندی مناسب آن است که در این راه قدم های خوبی توسط تولیدکنندگان برداشته شده است.

کافی زاده افزود: فصل برداشت زعفران در منطقه کاشان از اواخر مهرماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =