کد خبر: 4213
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
تخریب

معاون دادستان شهرستان شیراز اعلام کرد که بخشی از بناهای غیرمجاز احداث شده در روستای گردشگری قلات، تخریب شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس حجت‌الاسلام مصطفی توانی بلیانی گفت: با نظارت دادستانی شیراز و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها و همچنین تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب صبح امروز ده ها بنای غیرمجاز در روستای قلات شیراز تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت اجرای قانون و آزادسازی حریم رودخانه، رفع تصرف از اراضی ملی و همچنین برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز انجام شده است.

این مقام قضایی گفت: از مجموع تخریب‌های انجام شده 20 مورد مربوط به احکام قطعیت یافته محاکم است و سایر موارد در راستای ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها و همچنین ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب انجام شد.

توانی بلیانی خاطرنشان کرد: در این مرحله از عملیات رفع تصرف در منطقه قلات، ساخت و سازهای غیرمجاز شامل 75 مورد در اراضی حاشیه بستر رودخانه، 90 مورد تغییر کاربری غیرمجاز و 170 مرود تصرفات در اراضی ملی تخریب شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اخیرا با انتشار تصاویر و گزارشی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز، خصوصا در بستر رودخانه و در باغ‌های روستای گردشگری و تاریخی قلات اطلاع رسانی کرده بود.

پیش از این نیز به دستور دادستان شهرستان شیراز، تعدادی از اماکن تفریحی و گردشگری و غذاخوری‌های احداث شده در قلات که فاقد مجوزهای قانونی بودند، تعطیل و پلمب شد.

روستای تاریخی و گردشگری قلات در 30 کیلومتری شمالغرب شیراز قرار دارد و با توجه به بافت روستا، وجود جنگل و باغ‌های فراوان و آبشار و رودخانه‌ای زیبا، به عنوان یکی از نقاط زیبا و خوش آب و هوا، مقصد گردشگران زیادی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =