کد خبر: 4210
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
رفیعی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شرکتهای دانش بنیان با توجه به ماهیت علمی و فناوری خود می توانند به کمک صنعت دامی کشور بیایند.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان دامپزشکی، دکتر علیرضا رفیعی پور در مراسم رونمایی از تولید محصول نانو امولسیون تزریقی طولانی اثر ویتامین AD۳E در شرکت داروسازی نصر فریمان در خراسان رضوی افزود: با توجه به بیش از هفتاد سال صنعتی شدن پرورش دام و طیور در کشور، هر نوع وابستگی به نهاده های پشتیبان دارو، واکسن. مواد اولیه، ریز مغزی و مواد بیولوژیک مرتبط با دامپزشکی برای ادامه تولید خصوصا در شرایط جنگ اقتصادی مخاطره آمیز است، برای ایمن کردن تولید باید به خودکفایی برسیم و با حمایت از تولید داخلی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی خود اتکایی امکانپذیر است، شرکت های دانش بنیان با توجه به مردم نهاد بودن، جوان بودن و متکی به دانش بومی بودن میتوانند در تامین همه نیازمندی های پشتیبان تولید مثل مواد اولیه، بذر عوامل بیماریزا و مولکول های دارویی به کمک صنعت دامی کشور بیایند.

وی عنوان داشت: سال گذشته، با وجود شرایط تحریم، بیش از ۹۷ درصد واکسن دامی و بیش از ۳۰ درصد واکسن طیور در داخل تولید شد که امیدواریم با تامین بذر واکسن به شرایط تامین ۱۰۰ درصدی واکسن ها در داخل کشور برسیم و همچنین، بیش از ۹۸ درصد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را کنترل کردیم و تب برفی کاهش ۳۷ درصدی در کشور داشته و طی یکسال اخیر، بیماری های استراتژیک مانند آبله، تب مالت و هاری که بین انسان و دام مشترک است نیز با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

خاطرنشان می سازد در مراسم رونمایی از این طرح دانش بنیان که نقش مهمی در صنایع دامی کشور دارد دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشت.

یادآور می گردد شهرستان فریمان از توابع استان خراسان رضوی و در ۷۵ کیلومتری مشهد واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =