دام

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی دومین مرحله مایه کوبی ضربتی علیه بیماری تب برفکی دام سنگین در آبان ماه سال جاری در استان خبر داد .

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، کامیار داهیم افزود: پیش بینی می شود در این طرح که به مدت 30 روز کاری ادامه خواهد یافت، در صورت همکاری دامداران نزدیک به320 هزار راس دام سنگین در بالغ بر 3000 واحد اپیدمیولوژیک  در مدت یک ماه با همکاری 100 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد 20 اکیپ نظارتی بخش  دولتی در این فاز واکسینه  و ایمن سازی گردند.

داهیم بیان کرد: اولویت برنامه واکسیناسیون در کانون های بیماری، مناطق و نواحی حساس و حوزه قرنطینه آنها، دامداری های صنعتی ،روستاهای اطراف، بازارهای هفتگی دام و روستاهای با جمعیت دامی بالا است.

مدیر کل دامپزشکی با اشاره به اینکه یکی از راه های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی ، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه ای ، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت حساس گاو و گاومیش استان می باشد، گفت : دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی،  عدم تردد در میادین دام سنتی ، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

وی از دامداران در خواست کرد برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح خودداری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =