کد خبر: 4175
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
مجید کیانپور

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، گفت :باید با اجرای برنامه الگوی کشت و هدف گذاری برای صادرات محصولات از طریق تعاونی‌های روستایی از بخش کشاورزی حمایت کرد و مانع از زیان کشاورزان شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مجید کیان پور نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح الگوی کشت در سطح کشور، گفت: باید در زمینه کشت محصولات کشاورزی برنامه ریزی مناسبی وجود داشته باشد و در کنار آن لازم است تا زمان صادرات و ممنوعیت صادرات محصولات بر اساس فصل برداشت و میزان برداشت محصولات تعیین شود.

گوجه فرنگی باقی مانده روی دست کشاورزان حاصل ممنوعیت صادرات بی موقع است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کشاورزانی که اقدام به کشت گوجه فرنگی کرده بودند به دلیل ممنوعیت صادرات با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و زیان کلانی را تحمل کردند، ادامه داد: گوجه فرنگی، هویج و سیب زمینی برداشت شده از بسیاری از مزارع بر روی دست کشاورزان باقی ماند و موفق به عرضه آن به بازار نشدند.

میوه پرتقال کارخانه کنستانتره

وی با تاکید بر اینکه باید با اجرای برنامه الگوی کشت و هدف گذاری برای صادرات محصولات از طریق تعاونی‌های روستایی از بخش کشاورزی حمایت کرد و مانع از زیان کشاورزان شد، عنوان کرد: نباید ارزش افزوده کشاورزی و کشت محصولات برای کشاورزان از بین برود.

مسئولیت رسیدگی به مشکلات کشاورزی در اختیار یک وزارتخانه باشد

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در پایان بر اینکه رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی باید در اختیار یک وزارتخانه باشد تا بتوان کشاورز را تقویت کرد، خاطرنشان کرد: عدم تقویت کشاورزان موجب توقف تولید و ایجاد وابستگی به واردات محصولات کشاورزی می‌شود./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =