555

پنجمین نشست از سلسله جلسات هماهنگی به‌ منظور اجرای دوره کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک با تمرکز در حوزه‌ی کاربرد در کشاورزی (طرح فارمر) با حضور نمایندگان دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و به میزبانی دانشگاه پلی‌تکنیک نواچرکاسک در شهر نواچرکاسک روسیه برگزار شد.

به گزارش روستانیوز، این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مشارکت کننده در طرح فامر بوده که با داشتن حدود ۱۳۰۰۰ دانشجو از بزرگترین دانشگاه‌های جنوب روسیه به شمار می‌رود. دانشگاه‌های مشارکت کننده در طرح فارمر از کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه و جمهوری اسلواک می‌باشند. این طرح در قالب برنامه اقدام اتحادیه اروپا برای جابجایی دانشجویان (اراسموس) در حال اجرا می باشد.

در این نشست، ابتدا روند اجرای طرح فارمر و نیز طراحی و پیاده‌سازی رشته در هر یک از دانشگاه‌ها بررسی شد. در این راستا فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، توسط نمایندگان دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی ارائه گردید. همچنین با توجه به نقش پررنگ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در توسعه رشته و نیز ماموریت این دانشگاه در پیاده‌سازی بستر نرم‌افزاری لازم جهت برگزاری مدرسه تابستانی و همچنین مدیریت برگزاری آن، دکتر توماس استُرلا –مسئول اجرای طرح فارمر- به طور ویژه از خدمات دانشگاه صنعتی نوشیروانی در راستای برگزاری هرچه بهتر طرح فامر قدردانی نمود.

مدرسه تابستانی طرح فارمر یکی از برنامه‌های مصوب این طرح می‌باشد که در گام اول با هدف آشنایی دانشجویان با حوزه‌های مختلف مکاترونیک کشاورزی برگزار می‌گردد و در گام دوم قابلیت ارائه دروس برخط پیشرفته را فراهم می‌آورد. مدرسه تابستانی طرح فارمر که در مردادماه سال جاری با میزبانی برخط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید، با استقبال گسترده دانشجویانی از ایران، آلمان، روسیه و ایتالیا همراه بود و بیش از ۳۰۰ دانشجو در قالب ۱۰ درس تخصصی ثبت نام نموده و دروس مزبور را به صورت برخط فرا گرفتند.

لازم بذکر است بودجه تخصیص یافته از سوی اتحادیه اروپا برای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ۶۸۰۰۰ یورو می‌باشد که حدود ۹۰% از آن با پیگیری‌های دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل وصول گشته و تجهیزات مربوطه نیز خریداری شده است.

همچنین در این جلسات، هیات اعزامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن حضور فعال در جلسات، مذاکرات متعددی به ‌منظور توسعه و تعمیق روابط علمی، پژوهشی و بین‌المللی با دانشگاه‌های شرکت کننده از جمله تبادل استاد و دانشجو، ایجاد رشته‌های مشترک، فرصت های مطالعاتی و عقد تفاهم‌نامه‌های صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =