کد خبر: 4104
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
854

۵۰ موکب وزارت جهاد کشاورزی با حضور ۲۵۰۰ خادم در پیاده روی اربعین امسال به زائرین خدمات ارائه می دهند.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات این وزارت در گفتگو با خبرنگار رادیو اربعین گفت: وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نمایندگی ولی فقیه و پایگاه های بسیج سراسر کشور با مشارکت کارکنان جهاد کشاورزی حدود ۵۰ موکب در داخل و خارج از کشور برپاکرده است که از این تعداد ۱۰ موکب در کربلا و نجف قرار دارد.

دکتر پیمان فلسفی در ادامه افزود: امسال حدود ۲۵۰۰ خادم در این‌ موکب ها مشغول خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

وی با اشاره به این که موکب های داخلی در مسیر تردد زائرین قرار دارد، تصریح کرد: خدمات این موکب ها در مسیر استان های لرستان، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان ارائه می شود.

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همکاران ما در آن سوی مرزها در کشور عراق در شهرهای نجف و کربلا خادمان زائران حسینی هستند.

وی با اشاره به مرزهای ۴ گانه عبور زائرین برای رسیدن به کربلای معلی توضیح داد: در خود مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی و مهران نیز به زائران خدمات ارائه می‌شود تا ما بتوانیم سهم خود را در این راهپیمایی جهانی که با حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) رونق پیدا می کند و با شکوه هرچه بیشتری برگزار خواهد شد، ایفا کنیم.

فلسفی با اشاره به اینکه امسال سومین سال متوالی است که ما در کربلای معلی موکب داریم، گفت: در ۱۰ موکبی که در کربلا داریم اگر به طور متوسط در هر موکب ۵۰ خادم داشته باشیم ۵۰۰ نفر خادم فقط در این ۱۰ موکب خدمتگزار هستند.

وی ادامه داد: در تمام موکب ها، خدمات اسکان و تغذیه ای، خدمات فرهنگی و خدمات درمانی ارائه می شود و ما سعی می کنیم میزبانان خوبی برای زائران امام حسین علیه السلام باشیم.

فلسفی در پایان به استقرار نانوایی های بسیار در مسیر پیاده روی زائران خبر داد و خاطرنشان کرد: آرد مورد نیاز برای طبخ این نانوایی ها از ایران آورده می شود و نان گرم و مورد نیاز با کیفیت مناسب عرضه می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =