آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهریار گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولتی برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در شهریار پرداخت شده است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، سلگی در نشست خبری گفت: وسعت اراضی کشاورزی شهریار ۱۸هزار و ۸۳۴ هکتار است که از این میزان تنها ۱۴هزار و ۳۰۰هکتار زیر کشت است.

وی با اشاره به کمبود آب و بحران خشکسالی در این شهرستان عنوان کرد: به دلیل عدم تامین آب کافی برای کشاورزی، چیزی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهریار بلااستفاده مانده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهریار ادامه داد: برای تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی از پساب تصفیه شده بهرهمند می شویم همچنین اجرای سیستم های نوین آبیاری برای افزایش بهره وری و افزایش راندمان آبی از اولویت های جهاد کشاورزی شهریار است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از هزینه های سیستم آبیاری قطره ای به صورت تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود، گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولتی برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در شهریار پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار با اشاره به رتبه برتر این شهرستان در استان در تولید میوه های هسته دار، میانگین تولید سالانه محصولات باغی این شهرستان را ۱۷۸ هزار تن و میزان تولیدات دامی شهریار را ۱۳۰ هزار تن اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =