کالدشت

دهیار روستای کالدشت ابوطالبی بالا کمبود فضا برای ساخت مسکن را ازجمله مشکلات روستا عنوان کرد و گفت: کالدشت بالا 450 نفر جمعیت دارد و بیش‌تر اهالی در یکی-‌دو سال اخیر به‌دلیل عدم تأمین مسکن به روستا مهاجرت کرده‌اند؛ اما در روستا نیز مشکلاتی برای ساخت مسکن وجود دارد.

به‌گزارش روستانیوز، امیرعباس حضرتی با تأکید بر لزوم بازنگری در طرح هادی روستایی گفت: طرح هادی روستا 16 سال پیش بازنگری شده و باوجود این‌که بارها بر بازنگری آن تأکید شده، هنوز هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته. همچنین طرح هادی فقط شامل ایجاد فضای سبز است، اما اکنون روستاها خواهان طرح‌هایی برای گسترش فضا و بهبود شرایط مسکن هستند.

وی ادامه داد:‌ کمبود فضای آموزشی از دیگر مسائلی است که دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان با آن روبه‌رو هستند. مدرسه‌ روستا فقط در مقطع ابتدایی فعالیت می‌کند و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به رفت‌وآمد به گیلاوند هستند و مجبورند مشکلات طی‌کردن مسیر طولانی و هزینه بالای سرویس مدارس را تحمل کنند.

حضرتی اضافه کرد:‌ طرح‌های عمرانی صورت‌گرفته شامل دیوارکشی، آسفالت و جدول‌کشی و تعویض لوله‌های آب بوده‌ و روستا دارای اینترنت پرسرعت است. همچنین کالدشت ازجمله روستاهایی است که عضو تعاونی دهیاران شهرستان دماوند است.

دهیار روستای کالدشت ابوطالبی بالا گفت: شغل بیش‌تر مردم روستا باغداری، کشاورزی و دامپروری است و بعضی دیگر از ساکنان کامیوندار هستند یا در کارگاه‌هایی نظیر نجاری و قفل‌سازی مشغول‌به‌کارند. وی افزود: محصولات تولیدی روستا شامل گردو و محصولات حاصل از دامپروری است.

گفتن است کالدشت ابوطالبی بالا از توابع شهرستان دماوند استان تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =