تجلیل

مراسم تجلیل از خادمان حسینی برای سومین سال متوالی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، آیت‌الله سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی که صبح امروز در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: این اجتماع معنوی و بهشتی جلوه‌گر عشق و اعتقادی ناب و عمیق به حسین بن علی و راه حسین است، این حرکت، حرکتی جهانی است که با اقتدار پیش می‌رود و زمینه را برای ظهور فرزند حسین (ع) آماده خواهد کرد.
وی ادامه داد: خدمت رسانی به زائران حسینی بسیار حائز اهمیت است و حاوی این پیام به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) است که اگر در روز عاشورا حضور نداشتیم اما اکنون هستیم و زائران راه تو را ادامه می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به حضور پزشکان در مراسم اربعین حسینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: درود بر پزشکانی که بدون دریافت هزینه ای داوطلب شدند تا خدمت رسان زائران حسینی باشند.
وی تاکید کرد که از اکنون برای سال آینده ساخت موکب‌ها باید آغاز شود و برنامه ریزی دقیق تری برای برگزاری اربعین حسینی و خدمت رسانی بهتر به زائران داشته باشیم.
پیمان فلسفی، مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم درباره عملکرد خادمان در اربعین حسینی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برپایی موکب ها در کربلا بر اساس اهداف و سیاست‌هایی تبیین شده بود از این رو برای خدمت رسانی هرچه مطلوب‌تر به زائران حسینی ۴۰ ستاد در مراکز استان ها به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی راه اندازی شد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی ۴۰ ستاد در مراکز استان‌ها ۱۶ میلیارد ریال کمک های نقدی و ۹ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۳۴۸ هزار ریال کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شد. حدود ۴۰ دستگاه تریلر هم برای انتقال کمک‌های مردمی به عراق اعزام شد.
فلسفی با بیان این که امسال در برپایی موکب سنگرسازان بی‌سنگر ۶ موکب با حدود ۳۰۰ خادم وزارت جهاد کشاورزی در عراق مستقر شدند، افزود: موکب سنگرسازان حسینی به عنوان شهدای جهاد به عنوان موکب مرکزی اسکان ۱۴ هزار نفر روز را بر عهده داشتند.
در ادامه مراسم تجلیل از خادمان حسینی، جمشید گودرزی  قائم مقام ستاد کمیته بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین کشور ضمن تشکر از حضور خادمان برای خدمت رسانی به زائران حسینی گفت: همزمان با برگزاری مراسم اربعین حسینی یک میلیون و ۸۰۰ نفر راهی عراق شدند که از این میزان ۳۰۰ نفر غیر ایرانی بودند که از مرز ایران وارد عراق شدند.
وی درباره ایجاد موکب‌ها برای خادمان حسینی عنوان کرد: موکب‌ها از سال ۹۵ راه‌اندازی شدند و هرساله نیز گسترش یافت. راه‌اندازی این موکب‌ها نشانه اتحاد و همبستگی مردم ایران، عراق و خصوصا شیعیان است.

 
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =