کد خبر: 4017
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
روستا

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: طرح یک وعده غذای گرم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به تعداد پنج هزار و ۶۹۰ پرس غذا به مدت سه ماه در مهدهای حاشیه ای و روستایی استان اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فاطمه زهرا توکلی با اعلام این خبر افزود:‌ در این راستا یک میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان در راستای پیشگیری از سوتغذیه، غربالگری کودکان و شناسایی کودکان کم رشد و درمان  آنها هزینه می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک در ۳۵۶ مهد شامل ۹۱ مهد شهری، ۲۴۰ روستا مهد، ۱۹ مهد حاشیه‌ای و محروم مناطق آسیب‌خیز و ۶ آدینه مهد نگهداری یا آموزش داده می شوند.

وی با بیان اینکه‌ سازمان بهزیستی تنها متولی صدور مجوز مهدکودک است ادامه داد:‌ این مراکز مسئولیت مراقبت و فرایند یاددهی، یادگیری کودکان در ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی را عهده‌دار هستند و با فراهم آوردن فرصت‌ها و تجارب متنوع برای کودکان ۶ ماهه تا پیش دبستانی، فعالیت می کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در این مهدها علاوه بر محتوای آموزشی مصوب بهزیستی کشور آموزش‌هایی در قالب طرح‌های مختلف در حوزه ارتقا سلامت جسمی و روانی همچون غربالگری اضطراب، سنجش بینایی چشم، مهارت‌های زندگی، مصون‌سازی در برابر اعتیاد(خانواده محور)، آشنایی با فرهنگ ترافیک و حقوق شهروندی، آشنایی با مفاهیم پیشگیری از حوادث و آتش‌سوزی، مهارت‌های حرکتی پایه، احترام به محیط‌زیست و حراست از آن اجرا می‌شود.

توکلی تاکید کرد:‌ تنها متولی صدور مجوز تاسیس مهدکودک سازمان بهزیستی است واز مردم درخواست می‌شود برای اطمینان از فعالیت قانونی مهد، به مجوز و آرم سازمان بهزیستی بر روی تابلوهای این مراکز توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =