کد خبر: 4016
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
روستا

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: اگر یک جامعه پایدار در روستاها ایجاد شود قطعا شاهد افزایش امنیت و کاهش مهاجرت از روستاها به مناطق شهری خواهیم بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید کمال پاک‌فطرت یکی از اهداف ایجاد جامعه پایدار را رشد اقتصادی پایدار و مستمر دانست و افزود: تحقق این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار این اداره کل قرار داشته است.
او ادامه داد: در حقیقت ایجاد جامعه پایدار را می‌توان از نشانه‌های ایجاد عدالت در همه ابعاد آن از جمله عدالت در آموزش، عدالت در ارائه خدمات درمانی و عدالت در ارائه خدمات معیشتی و رفاهی دانست.
وی، تحقق و شکل‌گیری جامعه پایدار در روستا را در گرو توسعه روستا دانست و اضافه کرد: اگر جامعه پایدار شکل نگرفته باشد نمی‌توان عدالت را در عمل در جامعه پیاده کرد و این مهم در حرف و کلام باقی خواهد ماند.
پاک‌فطرت، با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد عدالت در مناطق روستایی گفت: بر همین اساس، دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ابتدای شروع فعالیت خود، به مسائل عمرانی و رفاهی روستاها به عنوان یک اولویت مهم توجه ویژه داشته‌اند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: همچنین با توجه به اهمیت مساله اشتغال و معیشت روستاییان، طی سال‌های اخیر مسئولان نگاه ویژه‌ای به این ۲ مقوله مهم داشته‌اند.
وی گفت: بر همین اساس طی روزهای اخیر و همزمان با روز روستا و عشایر (۱۵ مهر) شاهد بهره‌برداری از ۲۲۸ پروژه روستایی و عشایری در این استان در بخش‌های عمرانی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و صنایع دستی با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال بودیم.
پاک‌فطرت بیان کرد: امیدواریم با تداوم روند خدمات‌رسانی به مناطق روستایی شاهد رونق هرچه بیشتر روستاهای استان و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و تحقق مهاجرت معکوس (از شهر به روستا) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =