کد خبر: 4015
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
اخبار روستا

فرماندار ویژه مرند با بیان اینکه توسعه روستاها از جمله سیاست‌های مهم دولت است، گفت: در حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر، وامهای کم بهره به روستائیان تعلق گرفته و ما نیز با برگزاری جشنواره‌ها درصدد معرفی توانمندی‌ها و افزایش ارزش افزوده در روستاها هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، داود گرشاسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن اشاره به تسهیلات پرداختی به روستائیان تاکید کرد: در تمامی روستاها می توان متناسب با توانمندی ها، نسبت به ایجاد کارگاههای تولیدی و افزایش اشتغال اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه چینی مرند نیز می تواند جزو طرفیت های شهرستان باشد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم برندسازی های خاص متناسب با توانمندیهای شهرستان را در طول سال تحقق بخشیم.
وی به موقعیت جاده اصلی شهرستان اشاره کرد و افزود: مرند از نظر فرصت ها، متنوع بوده و باید از آنها بهره گرفت.
گرشاسبی الحاق بخشی از شهرستان مرند به منطقه آزاد ارس را سیاست کلی دولت دانست و گفت: ما فارغ از هر چیزی، دنبال منافع و بهره مندی بیشتر برای شهرستان هستیم.
وی در مورد نوسازی زیرساختهای موجود در روستاها نیز اظهار داشت: سیاست عمومی دولت، استفاده بهینه از زیرساختهای موجود در شهر و روستاها و در کنار آن توجه به کیفی سازی است.
فرماندار مرند اعلام کرد: طی سال گذشته مرند بیشترین برداشت را از قیر یارانه ای داشته و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، آسفالت ریزی در ۲۵ روستا انجام شده است.
وی همچنین از واریز نزدیک ۲۰۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری های شهرستان از محل عوارض در طول سال گذشته خبر داد و گفت: حدود ۱۵۰ میلیارد ریال نیز کمک مستقیم دولت به دهیاری های پرداخت شده است.
گرشاسبی در ادامه ضمن اشاره به حل مشکل صدور سند شهرک میلاد و بعثت خاطرنشان کرد: شهرک میلاد یکی از دغدغه های ما بوده و هدف، تامین زیرساختهای آن و تبدیل به شهرک توسعه یافته می باشد.
وی اعلام کرد: عملیات احداث پل دهستان دولت آباد نیز، پیشرفت ۷۰ درصدی داشته و در حال انجام است.
فرماندار ویژه مرند به طرحهای ورزشی نیمه تمام شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ساخت استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری، اولویت اول ما در این زمینه است که پیمانکار آن انتخاب شده و با حل معارض قسمتی از زمین ورزشگاه، عملیات احداث آن آغاز می شود.
وی همچنین از آماده شدن طرح اصلاح ورودی شهر خبر داد و اعلام کرد: اجرای آن بزودی توسط شهرداری عملیاتی خواهد شد.
گرشاسبی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات خاطرنشان کرد: هنر مسوولان و رسانه ها این است که در زمان انتخابات در جهت افزایش مشارکت مردم تلاش کرده و به مصادیق ورود نکنند.

بخشدار مرکزی مرند نیز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاها و بخش کشاورزی گفت: هدف ما تحقق توسعه روستایی و به تبع آن توسعه شهری و پیشرفت کشور است.
علی نیک نفس با ارائه آماری از جمعیت روستایی بخش مرکزی مرند گفت: ماندگاری جمعیت روستایی و افزایش مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اولویت های دولت است.
وی افزود: تامین امنیت غذایی در شرایط سخت کنونی که وابسته به روستا و روستائیان است، با اتفاق افتادن مهاجرت معکوس حاصل می شود.
بخشدار مرکزی مرند ضمن اشاره به توجه بیشتر دولت تدبیر و امید به روستاها اعلام کرد: در سالهای اخیر با عنایت ویژه مسوولان به روستاها، واریزی دولت به حساب دهیاری ها ۱۰ برابر افزایش یافته است.
نیک نفس بحث فرهنگ سازی و تغییر نگرش در کنار ایجاد زیرساخت ها را ضروری دانست و گفت: ما همچنین سعی می کنیم با مشارکت دادن مردم در پروژه ها، آنها را در حفظ و نگهداری داشته ها مشارکت دهیم.
وی ضمن اشاره به ایجاد زنجیره محصولات کشاورزی در روستاها اظهار داشت: در ماههای گذشته در جهت برندسازی محصولات خاص منطقه و جذب گردشگر، جشنواره های مختلفی برگزار شده که در آینده نیز تداوم خواهد یافت.
بخشدار مرکزی مرند یادآوری کرد: روستاها بعنوان کانون تولید در کشور هستند و در راستای تحقق شعار رونق تولید و حمایت از تولید داخل قدم برمی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خبرنگاران سعی کنند در راستای مطالبات به حق مردم و روستائیان قدم بردارند، افزود: آنها باید نقد منصفانه را مورد نظر قرار داده و به عنوان محرکی برای مسوولان جهت حرکت به سمت نقطه مطلوب باشند.
نیک نفس خاطرنشان کرد: فعالان رسانه ای همچنین بدون توجه به جناح بندی ها و خارج از گرایش ها، در راستای وحدت ملی و حفظ منافع ملی قدم بردارند.
وی اظهار داشت: ما باید ضمن ایجاد نشاط و نشان دادن کارآمدی نظام جهت مقاومت در برابر تهدیدات، به پیشرفت و توسعه شهرستان و بویژه حوزه روستایی کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =